کد خبر: 578845
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۹ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

موسسه گالوپ مفلوک‌‌ترین کشورهای جهان را لیست کرد

موسسه گالوپ گزارش سالانه خود را در رابطه با نوع احساسات مردم جهان برای سال 2022 منتشر کرد.

موسسه گالوپ مفلوک‌‌ترین کشورهای جهان را لیست کرد
کد خبر: 578845
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۹ ۱۲:۳۰:۰۰

موسسه گالوپ گزارش سالانه خود را در رابطه با نوع احساسات مردم جهان برای سال ۲۰۲۲ منتشر کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی خبر دادند، بر اساس گزارش موسسه پایش افکار گالوپ، سطح احساس فشار روانی، ناراحتی، خشم، نگرانی و دردهای جسمی که مردم جهان امروز از آن رنج می‌برند، به حد نصاب تاریخی خود رسیده و بالاترین رقم خود از زمان ثبت نتایج پایش این احساسات توسط این موسسه در سال ۲۰۰۶ را به ثبت رسانده است.

به گفته این موسسه تحقیقاتی، ۴۲ درصد از کسانی که از آنها نظرسنجی انجام گرفته، تاکید کردند که دیروز احساس نگرانی داشته و ۴۱ درصد گفتند دچار فشار روانی هستند. حدود یک‌سوم از آنها یعنی ۳۱ درصد تاکید کردند دردهای جسمی را تجربه کرده‌اند و بیش از یک‌چهارم آنها (۲۸ درصد) تاکید کردند احساس ناراحتی و حزن دارند، در حالی‌که ۲۳ درصد نیز خبر دادند احساس خشم داشته‌اند.

بر اساس این گزارش از سال ۲۰۰۶ که کار پایش این احساسات آغاز شده است همواره شرایط به سوی بدتر شدن پیش رفته است.

در رتبه‌بندی فلاکت‌بار‌‌ترین کشورهای جهان افغانستان همچنان در صدر قرار داشته و کشورهای لبنان، عراق، سیرالئون، اردن، ترکیه، بنگلادش، اکوادور، غنا و بنین نیز رتبه‌های دوم تا نهم را به خود اختصاص داده‌اند.

این در حالی است که قرقیزستان در رتبه اول کشورهایی قرار گرفت که مردم آن کمترین تجربه‌های منفی را داشته‌اند و بعد از آن نیز کشورهای استونی، روسیه، آفریقای جنوبی، لتونی، مالزی، مغولستان، سنگاپور و موریس، کوزوو و تایوان و قزاقستان قرار گرفته‌اند.

این گزارش بر اساس نتایج آنالیز پاسخ به این پرسش است که آیا در طول ساعات روز گذشته با مشکلاتی همچون دردهای جسمی، نگرانی، اندوه، فشار روانی و یا خشم مواجه بوده‌اید یا نه؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها