کد خبر: 578685
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۶:۱۰:۲۱
| |

پهپادهای کامیکازه روسیه دردسر جدید پدافند هوایی اوکراین

شماری از پهپادهای کامیکازه روسیه روز دوشنبه به شهر «کی یف» پایتخت اوکراین حمله کردند و به نظر می رسد این پهپادها به صورت دسته جمعی در این حملات شرکت می کنند تا پدافند هوایی اوکراین قادر به مهار آنها نباشد.

پهپادهای کامیکازه روسیه دردسر جدید پدافند هوایی اوکراین
کد خبر: 578685
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۶:۱۰:۲۱

در حالی که اوکراین از کشورهای عضو ناتو در خواست کمک و دریافت پدافند هوایی داده است، موج حملات پهپادی ارتش روسیه به این کشور در روزهای گذشته مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته و به نظر می رسد اوکراین در مقابل این حملات عاجز است.

​به گزارش فارس، روزنامه «لس آنجلس تایمز» روز چهارشنبه در مطلبی در این باره نوشت، شماری از پهپادهای کامیکازه روسیه روز دوشنبه به شهر «کی یف» پایتخت اوکراین حمله کردند.

گمان می‌رود روسیه بیش از ۲۰۰۰ پهپاد دریافت کرده و پیش بینی می‌شود روسیه آنها را به صورت دسته جمعی و حملات انبوه استفاده کند تا به پدافند هوایی اوکراین ضربه بزند.

هواپیماهای بدون سرنشین روسیه روز دوشنبه کی‌یف را مورد حمله قرار دادند. علاوه بر این،  بندر «میکولایف» نیز مورد حمله پهپادهای روسیه قرار گرفت. بر اساس گزارش‌ها، یکی از پهپادهایی که کی‌یف را مورد حمله قرار داد، دارای علامت «برای بلگورود» بود.

به گفته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، روسیه ۲۴۰۰ پهپاد کامیکازه خریداری کرده است. اینگونه پهپادها با بقیه متفاوت هستند. پس از پرتاب موشک، پهپادهای معمولی به پایگاه باز می‌گردند، اما پهپادهای کامیکاز یا انتحاری در یک حمله از بین می‌روند.

«الکس گاتوپولوس» تحلیلگر دفاعی شبکه خبری «الجزیره» گفت: «این تسلیحات که مهمات "سرگردان" نیز نامیده می‌‌شوند، می‌توانند بالای یک منطقه پرواز کنند تا هدف را برای نابود کردن شناسایی کنند. درست مانند موشک‌های کروز، آنها می‌توانند اهدافی را در صدها کیلومتر دورتر مورد اصابت قرار دهند. موشک‌های کروز گران هستند، اما پهپادهای کامیکازه جایگزینی ارزان‌تر، اما دقیق هستند.»

 در تحولی دیگر، یک مقام نظامی روسیه اظهار داشته که نیروهای روس با موفقیت از سلاح‌های ضد پهپاد «هارپون-۳» در عملیات نظامی در اوکراین استفاده می‌کنند.

این مقام نظامی روسیه به خبرگزاری «تاس» گفت: «یگان‌های روسی با موفقیت از جدیدترین سامانه هارپون-۳ برای مبارزه با پهپادها استفاده می‌کنند و پهپادهای دشمن توسط  پالس الکترومغناطیسی منهدم می‌شوند».

وی گفت که دستگاه‌های ضد هواپیماهای بدون سرنشین بسیار موثرند و به راحتی کار می‌کنند.

به گفته این مقام روس، کافی است که آنتن دستگاه را به سمت یک پهپاد هدایت شود و به دلیل اینکه  وسایل الکترونیکی پهپادها توانایی تعیین مکان را ندارند  بدین طریق تماس پهپاد با اپراتور آن از بین می‌رود.

این مقام روس اشاره نکرده که این سلاح‌های ضد پهپاد در چه مناطقی درعملیات اوکراین استفاده می‌شود.

سامانه ضد پهپاد هارپون-۳ سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه های تسلیحاتی مسکو به نمایش گذاشته شده است.  این سیستم ضد پهپاد یک دستگاه آنتن دارد و وزن ۶.۵ کیلوگرم است. برد عملیاتی این دستگاه ۳.۵ کیلومتر است و حافظه این سلاح ضد پهپاد اطلاعات مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین مختلف و اطلاعات مربوط به مبارزه با آنها را ذخیره می‌کند. هارپون-۳ با استفاده از باتری خود می‌تواند به مدت ۶۰ دقیقه به طور مداوم کار کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها