کد خبر: 578591
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۰۸:۵۰:۴۱
| |

کره شمالی واکنش نشان داد؛ شلیک توپخانه‌ای در نزدیکی مرز کره‌جنوبی

کره‌شمالی در نزدیکی مرز با کره‌جنوبی اقدام به شلیک توپخانه‌ کرد؛ یک روز پس از آنکه مانورهای نظامی سالانه سئول با همکاری نیروهای آمریکایی برای آنچه برخورد بهتر با تحریکات پیونگ‌یانگ خوانده می‌شود، آغاز شد.

کره شمالی واکنش نشان داد؛ شلیک توپخانه‌ای در نزدیکی مرز کره‌جنوبی
کد خبر: 578591
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۰۸:۵۰:۴۱

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی بامداد امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره‌شمالی حدود ۱۰۰ گلوله توپ به سمت سواحل غربی و ۱۵۰ گلوله از سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این بیانیه آمده است که ارتش کره‌جنوبی چندین بار با ارسال پیام از کره‌شمالی خواست تا این شلیک‌ها را متوقف کند؛ با این حال هیچ گزارشی از درگیری بین این دو رقیب گزارش نشده است.

ارتش کره‌جنوبی تاکید کرد که این گلوله‌ها در آب‌های سرزمینی کره‌جنوبی فرود نیامدند، بلکه در قسمت شمالی مناطق حائل دریایی که دو کره براساس توافق بین کره‌ای در سال ۲۰۱۸ با هدف کاهش خصومت‌های خط مقدم ایجاد کردند، سقوط کردند.

در همین حال رسانه دولتی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد، ارتش پیونگ‌یانگ در واکنش به اقدام کره‌جنوبی در شلیک گلوله‌هایی از چندین راکت‌انداز، دست به این اقدام زده است.

این دومین باری است که کره‌شمالی از جمعه گذشته به شلیک توپخانه‌ای دست می‌زند و این مهمترین مورد از نقض مستقیم توافقنامه ۲۰۱۸ است. در آن روز کره‌شمالی صدها گلوله توپ را به سمت مناطق حائل شلیک کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها