کد خبر: 577651
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ۱۲:۲۶:۱۶
| |

پیام سید حسن نصرالله به کنفرانس وحدت اسلامی:

آزادی و پیروزی ما زمانی محقق می‌شود که قدس شریف آزاد شود

دشمنان اکنون در بدترین شرایط اقتصادی هستند

دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی برای کنفرانس وحدت اسلامی تاکید کرد: مسأله اصلی ما فلسطین اشغالی است و آزادی و پیروزی ما زمانی محقق می‌شود که قدس شریف آزاد شود.

آزادی و پیروزی ما زمانی محقق می‌شود که قدس شریف آزاد شود
کد خبر: 577651
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ۱۲:۲۶:۱۶

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان برای سی و ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی پیامی صادر کرد که این پیام در افتتاحیه این کنفرانس توسط شیخ «نبیل قاووق»، عضو شورای مرکزی حزب الله قرائت شد.

به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله در بخشی از این پیام با اشاره به اینکه کنفرانس بین‌المللی وحدت اکنون در شرایطی برگزار می‌شود که در منطقه چالش‌هایی وجود دارد و اشغال و جنگ در سرزمین‌های اسلامی هویت، عزت و استقلال ما را هدف قرار می‌دهد، آورده است: آمریکا در تلاش است که با ایجاد تفرفه و نفاق آتش جنگ را شعله‌ورتر کرده و با به کارگیری تروریست‌های تکفیری، جامعه اسلامی را ضعیف کند و به این ترتیب ثروت مسلمانان را به غارت برده و دنیای اسلام را به ویرانه‌ای تبدیل کند.

وی در بخش دیگر از این پیام با بیان اینکه برخی از حاکمان خائن با همدستی با رژیم اشغالگر قدس درصدد پیاده‌کردن اهداف شوم دشمنان اسلام هستند، به لزوم وحدت بین دنیای اسلام تأکید کرد و گفت: آنها دشمنان اسلام را برای رسیدن به اهداف شوم کمک می‌کنند در حالی که خداوند در قرآن می‌فرمایند که به ریسمان الهی چنگ بزنید تا متفرق نشوید. خداوند بر ما منت گذاشته و رحمت الهی را بر ما گسترش داده است تا متحد باشیم. اگر دشمن به دنبال تفرقه بین ماست، ما باید بااتحاد، نقشه آنها را برملا کنیم و وحدت را همچون دژی محکم برای رسیدن به اهداف متعالی و پیشرفت و رسیدن به شکوفایی اسلام بدانیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه مسأله اصلی ما فلسطین اشغالی است و آزادی و پیروزی ما زمانی محقق می‌شود که قدس شریف آزاد شود، خاطر نشان کرد: وحدتی که بر پایه نابودی رژیم اشغالگر قدس و آزادی فلسطین نباشد، مشکوک است و به نوعی ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد. البته امروز ما شاهد هستیم که هیمنه دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا و اسرائیل غاصب در منطقه و جهان شکسته شده است. شکست آنها در عراق و افغانستان گویای این مطلب است.

نصرالله با اشاره به اینکه دشمنان اکنون در بدترین شرایط اقتصادی هستند و مکرشان به خودشان بازگشته است، تأکید کرد: با وحدت می‌توان دست دشمنان را از نفوذ و تفرقه قطع کرد و به هدف اصلی که آزادسازی قدس شریف است، دست پیدا کرد. همچنین موضع همیشگی ما حمایت از جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمنان اسلام به ویژه آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و هم‌پیمان‌های آنها است و از همه جوامع اسلامی به ویژه علما و پارلمان‌های اسلامی می‌خواهیم با محکوم کردن عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب، برای ریشه‌کن کردن رژیم صهیونیستی به پا خاسته و آرمان‌های فلسطین اشغالی را محقق کنند.

وی به مظلومیت مردم یمن و بحرین نیز اشاره کرد و افزود: ملت‌های اسلامی یک دشمن واحد دارند و موضع ما در برابر یمن نیز رفع محاصره و آزادی مردم مظلوم این کشور است. همچنین ما دست آنهایی که در حمایت از مردم مظلوم بحرین تلاش می‌کنند، می‌فشاریم و به شدت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم. از عراق نیز که در برابر تروریست‌های تکفیری و دشمنان اسلام ایستاده است، قدردانی کرده و آنها را نیز حمایت می‌کنیم. چرا که تکفیر تهدیدی برای وحدت اسلامی است؛ وحدتی که ما در این دوره بیش از هر زمانی به آن نیاز داریم.

دبیرکل حزب الله لبنان با بین اینکه محور مقاومت توسعه یافته و امروز در مساحتی بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر حضور شایسته دارد، تصریح کرد: کشورهای محور مقاومت در کنار دانش و توانمندی بسیار، ثروت نفتی مناسبی هم دارد که نقطه قوتی برای کشورهای اسلامی به شمار می‌رود. اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور پیشتاز در ارتقای وحدت اسلامی است که امیدواریم خداوند متعال به انها کمک کرده و بر عمر امام خامنه‌ای بیافزاید تا بتوانیم شاهد آزادی کشورهای اسلامی به ویژه قدس شریف باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها