سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

بایدن همچنان از ناآرامی‌ها در سراسر ایران پشتیبانی می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی ایران اعلام کرد که دولت بایدن همچنان از ناآرامی‌ها در سراسر ایران پشتیبانی می‌کند.

بایدن همچنان از ناآرامی‌ها در سراسر ایران پشتیبانی می‌کند
کد خبر: 577568
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ۰۷:۳۶:۵۳

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه‌شنبه به وقت محلی در نشستی خبری با تکرار پشتیبانی و حمایت آمریکا از برهم زنندگان نظم عمومی که آنان را معترضان خواند، گفت که در کنار آنها می‌ایستد و به اقداماتش برای پاسخگو کردن مقامات جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، جیل بایدن ‌همسر رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد جهان شعار "زن، ‌زندگی، آزادی" زنان شجاع ایران را می‌شنود.

همسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اشاره به روز جهانی دختر در حمایت از تداوم ناآرامی‌ها در ایران، گفت: زنان و دختران دلیر ایرانی با اقدامات شجاعانه و شعار زن، زندگی، آزادی صدای خود را برای شنیدن همه بلند کرده‌اند. بدانید که دنیا می‌بیند و ما گوش می‌دهیم.

باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا و همسرش میشل اوباما نیز با انتشار بیانیه‌ای به بهانه روز جهانی دختر از این ناآرامی‌ها حمایت کردند.

آنها در بیانیه‌ای مدعی شدند: ما در همبستگی با زنان و دختران شجاع ایرانی ایستاده‌ایم که در این اعتراضات الهام بخش جهان شده‌اند.

اوباما مدعی شد آینده متعلق به زنان و دختران ایران خواهد بود که از سکوت خودداری می‌کنند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن روز دوشنبه به وقت محلی در تداوم دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران، گفت: جهان رخدادهایی را که در ایران در حال وقوع است، مشاهده می‌کند.

وی در حمایت از ناآرامی‌ها در ایران مدعی شد: معترضان، شهروندان ایرانی هستند که به رهبری زنان و دختران، خواستار کرامت و حقوق اساسی خود هستند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: ما در کنار آنها می‌ایستیم و کسانی را که با اعمال خشونت علیه آنان، می‌خواهند بیهوده صدایشان را ساکت کنند، پاسخگو خواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها