کد خبر: 577349
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۵:۵۸:۵۴
| |

مدودف:

هدف ما باید از بین بردن کامل رژیم سیاسی اوکراین باشد

نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت: حملات بیشتر برای مقابله با تهدید ادامه‌دار، مستقیم و فوری اوکراین علیه روسیه ادامه دارد.

هدف ما باید از بین بردن کامل رژیم سیاسی اوکراین باشد
کد خبر: 577349
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۵:۵۸:۵۴

صبح دوشنبه، رسانه‌های غربی از شنیده شدن صدای چند انفجار مهیب در مرکز کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که دو انفجار اوایل صبح دوشنبه مرکز کی‌یف را لرزاند و ظاهراً این انفجارها در نتیجه حملات موشکی بوده است. شبکه الجزیره گزارش کرده که این حملات کشته و زخمی‌هایی را به همراه داشته است.

​به گزارش فارس، «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پیشین روسیه و نایب رئیس کنونی شورای امنیت این کشور خواستار برچیده شدن دولت اوکراین شد.

به گزارش نشریه انگلیسی «تلگراف»، مدودف دوشنبه (۱۰ اکتبر) در اشاره به حملات موشکی گسترده صبح امروز مسکو علیه پایتخت اوکراین گفت:

*حملات هوایی صبح «اولین قسمت» از موج حملات برنامه‌ریزی شده بود و حملات بیشتر برای مقابله با «تهدید ادامه‌دار، مستقیم و فوری اوکراین علیه روسیه» ادامه دارد. 

*«به همین دلیل است که در کنار حفاظت از مردم و تامین امنیت مرزهای کشور، اقدامات آینده ما به عقیده من باید با هدف از بین بردن کامل رژیم سیاسی اوکراین باشد». 

 

رسانه‌ها می‌گویند علاوه بر کی‌یف، شهرهای دیگر اوکراین از جمله دنیپرو، ژیتومیر و لِویو و زاپروژیا نیز تحت حملات موشکی روسیه قرار گرفته‌اند. شبکه اسکای نیوز نیز به نقل از یکی از مقام‌های دولت اوکراین گزارش کرد که یکی از موشک‌ها به خیابان «ولادیمیرسکی» در نزدیکی دفتر کار ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اصابت کرد.

به دنبال حملات هوایی و موشکی به مناطق مختلف اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که حملات گسترده در پاسخ به اقدام تروریستی اخیر کی‌یف صورت گرفته است.  این حملات پس از انفجار و آتش‌سوزی در پل کریمه که روسیه، اوکراین را مسئول آن می‌داند، انجام شد. 

پوتین در اظهارات خود با اشاره به اینکه رژیم کی‌یف مدت‌هاست از روش‌های تروریستی استفاده می‌کند، افزود: «سرویس‌های امنیتی اوکراین سه حمله تروریستی علیه نیروگاه هسته‌ای کورسک انجام داده‌اند اما توانستیم از عواقب وخیم حمله به این نیروگاه جلوگیری کنیم». وی همچنین اوکراین را به تلاش برای تضعیف خط لوله «ترک استریم» متهم کرد. 

رئیس‌جمهور روسیه با هشدار مجدد به کی‌یف تاکید کرد، اگر اوکراین به مسیر حملات تروریستی خود علیه فدراسیون روسیه ادامه دهد، پاسخ مسکو سخت خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها