کد خبر: 576850
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۰:۱۷:۰۲
| |

اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه:

وقتش که شد با بشار اسد دیدار می کنم

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که وقتی زمانش فرا برسد، امکان دیدار با همتای سوری وی وجود دارد.

وقتش که شد با بشار اسد دیدار می کنم
کد خبر: 576850
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ ۱۰:۱۷:۰۲

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که «وقتی زمانش فرا برسد»، امکان دیدار با «بشار اسد» همتای سوری وی وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از تی‌آر‌تی، وی گفت: «وقتی که زمانش فرا رسید، می‌توانیم در مسیر دیدار با رئیس‌جمهور سوریه گام برداریم. در حال حاضر، مذاکرات در سطح پایین در حال انجام است».

 رئیس جمهور ترکیه که طی یک کنفرانس مطبوعاتی در پراگ صحبت می‌کرد، با بیان این‌که تحولات جهان نشان‌دهنده این واقعیت است که ترکیه کشوری کلیدی برای اتحادیه اروپا و منطقه اروپا است، گفت: «می‌بینیم که برخی از کشورهای عضو اتحادیه به جای همکاری و روابط حسن همجواری با ترکیه، تنش‌ها را تشدید می‌کنند. در اینجا می‌خواهم به یک نکته اشاره کنم؛ ترکیه به حاکمیت، خاک، حقوق و قوانین هیچ کشوری چشم ندوخته است. ما فقط برای حفظ منافع کشورمان و ترک‌های قبرس می‌جنگیم. ما نمی‌خواهیم با هیچ کس، با هیچ یک از همسایگان خود تنش داشته باشیم. ما بارها اعلام کرده‌ایم که می‌خواهیم مشکلات مدیترانه شرقی و دریای اژه را در چارچوب قوانین بین‌المللی حل کنیم. برای یک راه حل دائمی، حقایق در جزیره قبرس باید پذیرفته شود».

وی با انتقاد از رویکردهای مقام‌های یونان گفت: «سیاست‌های آنها بر پایه دروغ بنا شده است، هیچ صداقتی در آن وجود ندارد. آنها در جایی که باید باشند، نیستند. وقتی می‌گوییم بیایید مذاکره کنیم، همراه با کشورهای ساحلی مایل به انجام این کار نیستند. کشورهای زیادی را واسطه قرار می‌دهند. ما نیز چیزی برای گفت‌وگو با یونان نداریم، امیدوارم به مرور فرصتی برای دیدار پیش بیاید».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • دادا ارسالی در
    پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱

    عرعر دوغان خائن با چه روئی میخواهی با بشار اسد دیدارکنی نمک و خوردی و نمکدان شکستی تو خائن و اراذل و اوباش خیلی پرروئی لعنت خدا برتو یهودی تبار

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها