کد خبر: 576495
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ۲۰:۱۴:۰۰
| |

در گفتگوی تلفنی رئیسی و دبیرکل سازمان ملل مطرح شد:

همواره بر رفع محاصره و برقراری آتش‌بس در یمن تاکید داشته ایم

رئیس‌‌جمهور گفت: ایران همواره بر رفع محاصره و برقراری آتش‌بس در یمن و تلاش برای حل بحران از طریق گفتگوهای یمنی-یمنی و تفاهم بدون دخالت خارجی در این کشور تأکید داشته است.

همواره بر رفع محاصره و برقراری آتش‌بس در یمن تاکید داشته ایم
کد خبر: 576495
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ۲۰:۱۴:۰۰

سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه پاسخگوی تماس تلفنی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بود. وی از حسن‌نیت و عمل ایران در آزادی دو تن از محکومان امنیتی زندانی در کشورمان تقدیر کرد و گفت: این اقدام گواه حُسن نظر و رویکرد تعاملی جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل و مشکلات است.

​به گزارش فارس، رئیس‌جمهور در واکنش به اظهار امیدواری دبیرکل سازمان ملل برای تمدید و تداوم آتش‌بس در یمن نیز اظهار داشت:

*ایران همواره بر رفع محاصره و برقراری آتش‌بس در یمن و تلاش برای حل بحران از طریق گفتگوهای یمنی-یمنی و تفاهم بدون دخالت خارجی در این کشور تأکید داشته است و همکاران شما در سازمان ملل هم این موضوع را تأیید می‌کنند.

*امیدوارم با تلاش‌ها و پیگیری‌های شما عربستان سعودی نیز به تعهدات خود در توقف حملات به یمن عمل کرده و برای حل مسائل این کشور با مشارکت خود یمنی‌ها و تعیین سرنوشت یمن از سوی مردم این کشور مجاب شود.

*جمهوری اسلامی ایران آماده است ظرفیت‌های متنوع و مؤثر خود را برای حل مسائل منطقه و جهان به کار بگیرد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از حُسن‌ نظر و رویکرد انسان‌دوستانه و تعاملی جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل منطقه‌ای و جهانی به دیدار خود با رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت:

*میزبانی از جنابعالی برای بنده افتخار بزرگی بود. در آن ملاقات گفتگوهای مهمی داشتیم و بنده نگرانی‌های جمهوری اسلامی نسبت به مسائل جهانی را به خوبی دریافت کردم.

*تمام تلاش خود را برای مجاب کردن عربستان سعودی به توقف حملات به یمن و تلاش برای حل بحران از طریق گفتگوی گروه‌های مختلف یمنی به کار خواهیم گرفت.

*امیدوارم بتوانیم با مشارکت ایران که از سابقه تمدنی چند هزار ساله برخوردار است، ساختار سیاسی جدیدی را در منطقه‌ای که جایگاهی ویژه و کهن در تمدن بشری دارد، ایجاد کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها