کد خبر: 576162
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۹ ۲۱:۴۰:۴۲
| |

مونتاژ پهپاد «بیرقدار برد بلند» در اوکراین آغاز شد

مدیر شرکت «بایکار» ترکیه از آغاز به کار کارخانه بایکار مونتاژ نمونه دوربرد پهپاد «بیرقدار» را در اوکراین خبر داد.

مونتاژ پهپاد «بیرقدار برد بلند» در اوکراین آغاز شد
کد خبر: 576162
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۹ ۲۱:۴۰:۴۲

مدیرعامل شرکت «بایکار» ترکیه روز شنبه گفت که کارخانه بایکار مونتاژ دو نمونه معمولی و برد بلند پهپاد «بیرقدار» را در اوکراین آغاز خواهد کرد.

به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، مدیرعامل شرکت بایکار گفت که کارخانه مونتاژ پهپاد بیرقدار در اوکراین پهپاد موجود «بیرقدارتی بی-۲» و همچنین نوع برد بلند این پهپاد به نام «آکینچی» را که هنوز به اوکراین تحویل داده نشده، مونتاژ خواهد کرد. قرار است یکی از این پهپادها پس از مونتاژ نام اوکراینی داشته باشد.

آکینجی قادر است ۱۳۵۰ کیلوگرم بمب حمل کند. شرکت سازنده این پهپاد اعلام کرده است که آکینجی اولین پهپاد قادر به شلیک موشک کروز هوا پایه خواهد بود.گفته‌ می شود که بدنه آن باریک‌تر و سطح مقطع راداری کمی از خود به جا می‌گذارد و این باعث می‌شود که خاصیت رادارگریزی داشته باشد.

رسانه اخیرا گزارش کردند که پهپادهای «بیرقدار تی بی-۲» ارسالی ترکیه به اوکراین در این نبرد چندان موفق نبودند به طوری که جبهه اوکراین به قتلگاه آن‌ها مبدل شده است.

بنابر ادعای «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار تجهیزات نظامی روسیه را در مناطق عملیاتی منهدم کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها