مسئولان لیکود آماده سناریوی شکست فراکسیون نتانیاهو

​مسئولان ارشد حزب لیکود قصد دارند در صورت شکست فراکسیون این حزب در دستیابی به اکثریت در انتخابات پارلمانی؛ بنیامین نتانیاهو را کنار بگذارند.

مسئولان لیکود آماده سناریوی شکست فراکسیون نتانیاهو
کد خبر: 575966
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۸ ۱۸:۰۵:۵۸

مسئولان ارشد حزب لیکود در گفتگو با روزنامه تایمز اسرائیل اعلام کردند، اگر این حزب در دستیابی به اکثریت در انتخابات پارلمانی آتی شکست بخورد، بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب و نخست وزیر پیشین اسرائیل را کنار خواهند گذاشت. نتانیاهو کنترل تقریباً کاملی بر این حزب را خواهد داشت؛ اما در دولت شرکت نخواهد کرد. این مسئله به لیکود اجازه می‌دهد تا دولت ائتلافی را از میان راست گرایان با احزابی که مذاکره با نتانیاهو را رد می‌کنند، تشکیل دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، به رغم کمپین قوی انتخاباتی نتانیاهو جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان دهنده یک بن بست سیاسی در انتخابات نوامبر است برای همین مسئولان لیکود آماده سناریوی شکست فراکسیون نتانیاهو در دستیابی به اکثریت هستند. بر اساس طرحی که در پشت پرده در حال تدوین است، نتانیاهو رئیس حزب لیکود و عضو ارشد کنست باقی می‌ماند اما بخشی از دولت وحدتی که با بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل و حزب جدعون ساعر، وزیر دادگستری رژیم‌ صهیونیستی و احزاب راستگرا و شرکای دیگر تشکیل می‌شود نخواهد بود.

بر اساس این سناریو نتانیاهو یکی از اعضای لیکود را انتخاب خواهد کرد تا به صورت نوبتی با بنی گانتس پست نخست وزیری را برعهده بگیرند. این دولت متشکل از ۱۰ الی ۱۲ وزیر است که از سوی حزب لیکود تعیین می‌شوند و بعداً استعفا داده و اعضای دیگری از حزب لیکود جای آن‌ها را خواهند گرفت و این مسئله نفوذ این حزب در کنست و دولت را افزایش خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها