کد خبر: 575911
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۸ ۱۰:۳۵:۴۷
| |

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران:

رئیس‌جمهور بعدی توافق را نپذیرد کاری نمی‌توانیم انجام دهیم

نماینده آمریکا در امور ایران با اذعان به اینکه تهران هم‌اکنون هیچ تصمیمی برای دستیابی به سلاح اتمی ندارد، گفت اگر رئیس جمهور آینده آمریکا بخواهد یکجانبه از توافق خارج شود، نمی‌توان کاری انجام داد.

رئیس‌جمهور بعدی توافق را نپذیرد کاری نمی‌توانیم انجام دهیم
کد خبر: 575911
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۸ ۱۰:۳۵:۴۷

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اذعان کرد که هیچ تضمینی نمی‌توانند بدهند که رئیس جمهور آینده این کشور از هر توافق احتمالی با ایران خارج نشود.

به گزارش فارس، بخش هایی از گفت و گوی رابرت مالی با برنامه رادیویی «ورلد» را در ادامه می خوانید:

*مذاکره با کشوری که از گفتگو با ما امتناع می‌ورزد، دشوار است؛ که همه چیز را دشوارتر، زمان‌بر و مستعد سوءتفاهم کرده است. ما آماده گفتگوی مستقیم هستیم ولی آنها نیستند.

*اگر یک رئیس جمهور آینده در آمریکا بار دیگر بی پروا تصمیم بگیرد که به طور یکجانبه از توافق خارج شود، آنهم در زمانی که توافق موفقیت آمیز بود، هیچ کاری نمی‌توان برای جلوگیری از آن انجام داد.

*در حال حاضر به‌نظر نمی‌رسد که ایران تصمیمی برای دستیابی به سلاح اتمی گرفته باشد. این بدان معنا نیست که آنها تا زمانی که در آستانه انجام این کار نباشند برنامه خود را گسترش نمی‌دهند.

*اکنون سرنوشت مذاکرات به تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی وابسته است، که ربطی به توافق هسته ای ندارد. درهای ما [برای پذیرش ایران] باز است اگر بخواهند عبور کنند.

*سیاست دولت بایدن تلاش برای دامن زدن به بی‌ثباتی در ایران یا تغییر رژیم نیست، بلکه فقط تلاش می‌کند به باورهای ایالات متحده مبنی بر اینکه مردم حق دارند از آزادی‌های اولیه استفاده کنند، صادق باشد.

*ما نهادهای ایرانی مسئول قتل مهسا امینی را محکوم و تحریم خواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها