کد خبر: 575366
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۶:۰۰:۴۳
| |

برنده جایزه صلح نوبل:

اوکراینی‌ها هرگز روسیه را نمی‌بخشند

​خبرنگار روس برنده جایزه صلح نوبل گفت، اوکراین هرگز صلح یا الحاق بخش‌هایی از قلمروی خود به روسیه را نمی‌پذیرد.

اوکراینی‌ها هرگز روسیه را نمی‌بخشند
کد خبر: 575366
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۶:۰۰:۴۳

دیمیتری موراتف، روزنامه‌نگار روس و برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱ که سردبیر نوایا گازتا، یکی از آخرین خبرنامه‌های مستقل روسی است، گفت: اوکراین هرگز صلح یا الحاق بخش‌هایی از قلمروی خود را به روسیه نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وی افزود:

*اوکراین هرگز روسیه را نمی‌بخشد. فناوری مدرن، ترس و اضطراب جنگ را به همراه ویرانی‌های نبرد ماریوپول در جنوب اوکراین و ادعای جنایات جنگی علیه سربازان روسی در ایرپین و بوچا وارد خانه‌های مردم کرده است.

*شاید شما بخواهید اینها را ببخشید اما وقتی بار دیگر بر روی موتورهای جستجوگر کلیک می‌کنید به واژه‌های ایرپین، بوچا و ماریوپل برمی‌خورید. شما نمی‌توانید اینها را فراموش کنید. همه این جنایات، همه این تیراندازی‌ها و همه این جنگ برای همیشه به یاد می‌ماند.

*جنگ اوکراین یک شرم بزرگ ملی است که نه تنها باعث شد تا روسیه نیم قرن به عقب برگردد بلکه امید، عشق و اعتماد در آینده را هم در میان مردم روسیه از بین می‌برد. این جنگ اعتبار سرزمین گورباچف، آندری ساخاروف، فیزیکدان و مدافع حقوق بشر و همچنین یوری گاگارین، فضانورد شوروی را از بین برده است.

*ما دست کم با این جنگ نیم قرن به عقب برگشتیم. روسیه درس‌های گذشته شامل ضرورت پایان جنگ‌ها را فراموش کرده است. ما دیگر هیچ اعتقادی نداریم. روسیه و روس‌ها دیگر دوست داشتنی نیستند. عشق چیز بسیار مهمی برای سفر کردن، آموختن، ایمان آوردن به خدای خود، خواندن کتاب‌هایی بود که دوست دارید.

*اگر شما به خیابان بروید و بپرسید "آیا به خرسون نیاز دارید؟" مردم شما را دیوانه می‌پندارند. "آنها می‌پرسند: چی؟ چرا درباره خرسون صحبت می‌کنید؟ من وام مسکن دارم خرسون دیگر چیست؟" برای ژئوپلیتیک‌ها با مغزهای ملتهب، پیروزی با الحاق سرزمین‌های خارجی همراه است.

*من اینجا ۸۲ نفر کارمند دارم و در کنار آنها می‌مانم. ما اینجا داریم کار می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها