کد خبر: 575195
|
۱۴۰۱/۰۶/۳۱ ۱۹:۰۶:۵۴
| |

ارتش کره شمالی: به روسیه سلاح یا مهماتی نفروختیم

دولت کره شمالی با رد ادعای کشورهای غربی مبنی بر صادرات تسلیحات نظامی به روسیه، گفت این اقدام در گذشته انجام نشده و برای آینده نیز برنامه‌ای ندارند.

ارتش کره شمالی: به روسیه سلاح یا مهماتی نفروختیم
کد خبر: 575195
|
۱۴۰۱/۰۶/۳۱ ۱۹:۰۶:۵۴

تداوم ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی توسط کره شمالی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، با واکنش پیونگ‌یانگ همراه شد.

​به گزارش فارس، رسانه دولتی کره شمالی (کی‌سی‌اِن‌اِی) بامداد امروز (پنجشنبه) به نقل از ارتش این کشور اعلام کرد که گزارش‌ها مبنی بر فروش سلاح یا مهمات به روسیه دروغ و پروپاگاندای غرب است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در این گزارش به نقل از معاون مدیرکل دفتر تجهیزات در وزارت دفاع کره شمالی آمده است: «ما هرگز در گذشته تسلیحات یا مهمات به روسیه صادر نکرده و برای آینده نیز برنامه‌ای برای صادرات نداریم».

پیش از این نیز «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل نیز طی نشست شورای امنیت گفته بود گزارش‌ها درباره خرید توپخانه و تجهیزات نظامی از کره شمالی توسط کشورش، جعلی و پروپاگاندای غرب است.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی مدعی شده بود نهادهای اطلاعاتی آمریکا ارزیابی کرده‌اند که مسکو در حال خرید میلیون‌ها گلوله توپ و راکت از کره شمالی است. 

مقام‌های آمریکایی نیز ادعا کردند که می‌توانند تایید کنند که گزارش نیویورک تایمز دقیق است و انتظار می‌رود روسیه خریدهای تجهیزات نظامی بیشتری از کره شمالی داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها