تحریم پلیس امنیت اخلاقی ایران از سوی آمریکا بعد از مرگ مهسا امینی

وزیر خزانه داری آمریکا: مرگ مهسا در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی نمونه ای از رفتار بی رحمانه رژیم ایران است

وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را به «خشونت علیه زنان» متهم کرده و آن را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزیر خزانه داری آمریکا: مرگ مهسا در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی نمونه ای از رفتار بی رحمانه رژیم ایران است
کد خبر: 575185
|
۱۴۰۱/۰۶/۳۱ ۱۸:۰۳:۰۸

مرگ مهسا امینی دختری که توسط گشت ارشاد دستگیر شده بود و در پی آن اعتراضات اجتماعی مردم در اکثر شهرهای ایران، در آستانه نشست سازمان ملل سبب شد دنیا بیشتر به این موضوع توجه کند. همین امر موجب تحریم جدید ایران از سوی آمریکا شد.

​به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را به «خشونت علیه زنان» متهم کرده و آن را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

آمریکا در این بیانیه، بدون اشاره به هیچ مستنداتی پلیس امنیت اخلاقی را بابت مرگ خانم «مهسا امینی» مسئول دانسته است.

مطابق این بیانیه، وزارت خزانه‌داری علاوه بر این، هفت نفر از مقام‌های ارشد سازمان‌های امنیتی ایران- شامل پلیس امنیت اخلاق، وزارت اطلاعات و امنیت، نیروی زمینی ارتش، نیروی مقاومت بسیج و نیروی انتظامی ایران- را نیز در فهرست سیاه مربوط به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه قرار داده است.

آمریکا مدعی شده مقام‌های مذکور وظیفه نظارت بر سازمان‌هایی را به عهده دارند که «به طور منظم برای سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز و اعضای جامعه مدنی، مخالفان سیاسی، فعالان حقوق زنان و اعضای جامعه بهائیان به خشونت متوسل می‌شوند.»

ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:

*«مهسا امینی زنی شجاع بود که مرگ او در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی نمونه دیگری از رفتار بی‌رحمانه نیروهای امنیتی رژیم ایران علیه مردم خودش محسوب می‌شود.»

*«ما این اقدام خلاف وجدان را با شدیدترین لحن محکوم کرده و از دولت ایران می‌خواهیم به خشونت علیه زنان و سرکوب خشن آزادی بیان و آزادی تجمعات پایان دهد.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • احمد ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    میشه شما که تمام تروریستهای دنیا را ایجاد کردید حرف مفت نزنید مثل اینکه گرگ دلش بحال گوسفندان بسوزد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها