کد خبر: 575026
|
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۱۵:۵۴:۲۹
| |

"قمار هسته‌ای بی‌ملاحظه" اتهام اتحادیه اروپا به پوتین

​شاخه اجرایی اتحادیه اروپا روسیه را به یک "قمار هسته‌ای بسیار خطرناک" متهم کرد.

"قمار هسته‌ای بی‌ملاحظه" اتهام اتحادیه اروپا به پوتین
کد خبر: 575026
|
۱۴۰۱/۰۶/۳۰ ۱۵:۵۴:۲۹

«پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی کمیسیون اروپایی در یک کنفرانس خبری با انتقاد از سیاست های روسیه صحبت هایی را مطرح کرده و روسیه را به "قمار هسته ای بسیار خطرناک" متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در این کنفرانس خبری گفت:

*آن همه‌پرسی غیرقانونی و ساختگی که مسکو در مناطق تحت اشغال اوکراین مورد حمایت قرار داده، به رسمیت شناخته نخواهد شد.

*پوتین در حال انجام یک قمار هسته‌ای است. او از عنصر هسته‌ای به عنوان بخشی از زرادخانه ترور خود استفاده می‌کند و این غیر قابل قبول است.

*کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد اقدام مشترک در واکنش به تازه‌ترین تحولات در جنگ روسیه با اوکراین رایزنی کرده‌اند. "تبعاتی از طرف ما در کار خواهد بود."

*کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک جلسه هماهنگی برگزار کرده‌اند که در آن بحث‌هایی در مورد پاسخ اتحادیه اروپا به ادامه جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین انجام شده است. این شامل همه جنبه‌های تجاوز، جنایات انجام شده، همه‌پرسی و کشف گورهای دسته‌جمعی می‌شود.

*از آنجایی که مذاکرات در مورد دور ششم اقدامات اتحادیه محرمانه است، در این مرحله هیچ اطلاعیه‌ای در مورد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه وجود ندارد.

*فراخوان نیروها از سوی پوتین نشان‌دهنده این است که او در "ناامیدی" به سر می‌برد. او افزود: این تنها گواه دیگری است بر اینکه پوتین علاقه‌ای به صلح ندارد و علاقه‌مند به تشدید این جنگ تهاجمی است.

رئیس‌جمهوری روسیه امروز در سخنرانی خود گفت: باید یادآورم شوم آنهایی که چنین اظهاراتی را درباره روسیه مطرح می‌کنند باید بدانند که کشور ما هم ابزار مختلفی برای نابودی دارد و در برخی از موارد این ابزار، از داشته‌های کشورهای ناتو هم پیشرفته‌تر هستند. وقتی یکپارچگی قلمروی کشور ما تهدید شود، ما از تمامی این ابزار برای حفاظت از مردم و کشور روسیه استفاده می‌کنیم. من بلوف نمی‌زنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها