کد خبر: 574267
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۰۵:۲۰:۰۰
| |

روسیه: اگر آمریکا این کار را انجام دهد، جنگ جهانی سوم شروع می‌شود

نگرانی ویژه این واقعیت است که برای چندین ماه اوکراین درخواست تهیه موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی ATACMS (ساخت آمریکا) را دارد که برای حمله به اهدافی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری طراحی شده‌اند

روسیه: اگر آمریکا این کار را انجام دهد، جنگ جهانی سوم شروع می‌شود
کد خبر: 574267
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۰۵:۲۰:۰۰

سفیر مسکو در واشنگتن در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تحویل موشک‌های دوربرد به اوکراین هشدار داد، این اقدام آمریکا به معنای ورود مستقیم به جنگ با روسیه است.

به گزارش فارس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در یک مصاحبه به آمریکا درباره ورود مستقیم به جنگ با روسیه به بهانه حمایت از اوکراین بشدت هشدار داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مصاحبه‌ای با سفیر مسکو در واشنگتن کرده و نظر او را درباره گمانه‌زنی برخی رسانه‌های آمریکایی در خصوص  احتمال تجهیز اوکراین به موشک‌های دوربرد واشنگتن جویا شد.

آناتولی آنتونوف که پیش از تعیین به عنوان سفیر روسیه در آمریکا به عنوان معاون وزیر دفاع روسیه فعالیت داشت، هشدار داد که اگر اوکراین موشک‌های دوربرد دریافت کند یا به خاک روسیه حمله کند، ایالات متحده وارد یک رویارویی نظامی با روسیه خواهد شد.

سفیر مسکو در واشنگتن گفت: «نگرانی ویژه این واقعیت است که برای چندین ماه اوکراین درخواست تهیه موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی ATACMS  (ساخت آمریکا) را دارد که برای حمله به اهدافی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری طراحی شده‌اند».

این مقام ارشد روس هشدار داد: «در صورت دستیابی کی‌یف به چنین تسلیحاتی، شهرهای بزرگ روسیه و همچنین تاسیسات زیرساخت صنعتی و حمل و نقل، مورد تخریب احتمالی قرار خواهند گرفت. چنین سناریویی به معنای دخالت مستقیم ایالات متحده در رویارویی نظامی با روسیه است».

سفیر روسیه در آمریکا افزود، کی‌یف از قبل هم نشان داده که در استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به خاک روسیه تردید نخواهد کرد، همانطور که در دونتسک و لوهانسک نیروهای مسلح اوکراین به طور مداوم هنجارهای انسان‌دوستانه را نقض می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها