کد خبر: 574178
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۰۷:۴۳:۲۴
| |

انگلیس از کره شمالی برای شرکت در تدفین «الیزابت دوم» دعوت کرد

یک منبع در وزارت امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد، دولت لندن از کره شمالی دعوت کرده نماینده‌ای را برای شرکت در مراسم خاکسپاری الیزابت دوم، ملکه انگلیس در روز دوشنبه آینده اعزام کند.

انگلیس از کره شمالی برای شرکت در تدفین «الیزابت دوم» دعوت کرد
کد خبر: 574178
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۰۷:۴۳:۲۴

دولت لندن از کره شمالی دعوت کرده نماینده‌ای را برای شرکت در مراسم خاکسپاری الیزابت دوم، ملکه انگلیس در روز دوشنبه آینده اعزام کند اما برای افغانستان، سوریه و ونزوئلا چنین دعوتنامه‌ای را نفرستاده است.

به گزارش فارس، مراسم خاکسپاری الیزابت دوم، ملکه انگلیس قرار است روز دوشنبه آینده، ۱۹ سپتامبر (28شهریور) در شهر لندن برگزار شود و شمار زیادی از رهبران و چهره‌های کشورهای جهان برای شرکت در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک منبع در وزارت امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد،  دعوتنامه‌ای که دولت انگلیس برای کره شمالی در خصوص این مراسم فرستاده، در سطح سفیری است و این به آن معنی است که قرار نیست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در مراسم خاکسپاری الیزابت دوم شرکت کند.

گفتنی است، سفارتخانه کره شمالی در انگلیس واقع در غرب لندن است.

این منبع خبری همچنین مدعی شد، سوریه و ونزوئلا هم به دلیل نداشتن روابط دیپلماتیک با انگلیس در این مراسم حضور نخواهند داشت. همچنین از افغانستان هم به دلیل وضعیت سیاسی فعلی آن برای این مراسم دعوت نشده است.

روسیه، میانمار و بلاروس از جمله دیگر کشورهایی هستند که انگلیس از آنها برای شرکت در مراسم دعوت نکرده است.

الیزابت دوم پنجشنبه گذشته (هشتم سپتامبر) بعد از بیش از ۷۰ سال سلطنت بر بریتانیا در ۹۶ سالگی در قلعه بالمورال اسکاتلند درگذشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها