کد خبر: 574106
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۵:۲۵:۲۳
| |

پسکوف:

هدف کی‌یف برای عضویت در ناتو همچنان برای روسیه تهدید محسوب می‌شود

کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد: تهدید امنیت روسیه توسط جاه طلبی‌های نظامی کنونی اوکراین برای پیوستن به پیمان غربی ناتو، نشانگر دوباره ضرورت اجرای: عملیات ویژه نظامی" نیروهای روسیه در اوکراین است.

هدف کی‌یف برای عضویت در ناتو همچنان برای روسیه تهدید محسوب می‌شود
کد خبر: 574106
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۵:۲۵:۲۳

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین افزود که تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو، تهدید اصلی برای روسیه و تاکیدی بر ارتباط و لزوم جدی  تضمین امنیت و منافع ملی ماست.   

به گزارش ایرنا، از خبرگزاری رویترز، مسکو پیش از اعزام هزاران نظامی به اوکراین در (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند ماه) در چارچوب "عملیات ویژه نظامی"، خواستار دریافت تضمین های حقوقی در باره عضو نشدن اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" شده بود.

پسکوف همچنین با کم اثر دانستن توقف فروش گاز به اروپا گفت که مناطق دیگر جهان به جز اروپا، همچنان خواستار و مشتری گاز روسیه هستند. 

به گزارش ۲۱ شهریور ماه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، پسکوف گفت که کشورش هیچ چشم اندازی برای از سرگیری مذاکرات صلح با اوکراین نمی‌بیند و مانند سابق هیچ پیش‌نیازی برای چنین مذاکراتی وجود ندارد.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه با استناد به سه منبع آگاه خود، مدعی شد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در روزهای نخست آغاز جنگ اوکراین، پیشنهاد مشاورش را برای توافق صلح با اوکراین نپذیرفته است.

این افراد مطلع از روند مذاکرات اضافه کرده اند که دیمیتری کوزاک نماینده ارشد پوتین در امور اوکراین به رئیس جمهوری روسیه گفته که به باور وی توافق حاصل شده، روسیه را از اشغال گسترده اوکراین بی نیاز می‌کرد. پوتین به رغم حمایت اولیه از مذاکرات، در پی دریافت پیش نویس توافق تنظیم شده از سوی کوزاک، تاکید کرد که امتیازات مطرح شده توسط مشاورش کافی نیست و به اهداف خود، انضمام یک نوار ارضی از خاک اوکراین را اضافه کرد.  

پوتین پیش از شروع جنگ بارها تاکید کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و زیرساخت‌های نظامی‌اش با پذیرش اعضای جدید از کشورهای شرق اروپا، در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه است. رییس جمهوری روسیه به صورت علنی اعلام کرد که تهدید موجود از سوی ناتو وی را مجبور به واکنش کرده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در خصوص گزارش رویترز گفت: این قطعا هیچ رابطه‌ای با واقعیت ندارد. چنین چیزی هرگز اتفاق نیافتاده است. قطعا اطلاعات نادرستی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها