کد خبر: 573969
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۱۹:۱۱:۲۱
| |

وزیر خارجه اوکراین:

برلین از چه می‌ترسد که کی یف از آن نمی‌هراسد؟

​وزیر امور خارجه اوکراین امروز آلمان را به دلیل عدم ارسال تانک ها و خودروهای زرهی به این کشور مورد انتقاد تندی قرار داد.

برلین از چه می‌ترسد که کی یف از آن نمی‌هراسد؟
کد خبر: 573969
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۱۹:۱۱:۲۱

«دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین امروز سه شنبه در پیامی توئیتری آلمان را به دلیل عدم ارسال تانک های «لئوپارد» و خودروهای زرهی رزمی «ماردر: به کشورش آماج انتقادهای تند خود قرار داد.

به گزارش مهر، وزیر امور خارجه اوکراین در پیامی توئیتری در این خصوص نوشت: در حالی که اوکراین به این تانک ها و نفربرهای زرهی اکنون برای آزادسازی شهروندان و حفظ آنان از نسل کشی نیاز دارد، برلین تنها نشانه های ناامیدکننده می فرستد.

«دیمیترو کولبا» در این خصوص ادامه داد: برلین حتی یک دلیل منطقی برای ارسال نکردن این تسلیحات نیاورده و تنها ابراز نگرانی و بهانه تراشی می کند. برلین از چه می ترسد که کی یف از آن نمی هراسد؟

وزیر دفاع آلمان روز گذشته درخواست اوکراین برای دریافت تانک از این کشور را رد کرد.

در حالیکه آلمان یکی از کشورهای اصلی تامین کننده تسلیحات نظامی برای اوکراین است، «کریستین لامبرشت» دیروز دوشنبه بار دیگر درخواست کی یف برای دریافت تانک های جنگی را رد کرد و مدعی شد که هیچ کشوری تاکنون خودروهای جنگی پیاده نظام یا تانک‌ های اصلی جنگی ساخت غرب را (در اختیار اوکراین) قرار نداده است.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که برلین با شرکای خود به توافق رسیده است که چنین اقدامی را به صورت یکجانبه انجام ندهد.

لامبرشت پیشتر و در راستای کمک به جنگ افروزی در اوکرین اعلام کرده بود که تجهیز تسلیحاتی اوکراین با ارسال محموله‌ های توپخانه ای به این کشور ادامه دارد و به زودی آموزش نیروهای اوکراینی به منظور به کارگیری توپخانه‌ های «هویتزر» تکمیل می‌ شود و در نتیجه مسیر استفاده از این سلاح‌ ها در جنگ اوکراین هموار می‌ شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها