کد خبر: 573928
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۱۵:۵۲:۱۷
| |

دیدار «تاکایف» با مفتی اعظم دانشگاه الازهر

رئیس جمهور قزاقستان با مفتی اعظم دانشگاه الازهر که جهت شرکت در نشست مجمع بین ادیان وارد این کشور شده دیدار کرد.

دیدار «تاکایف» با مفتی اعظم دانشگاه الازهر
کد خبر: 573928
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۱۵:۵۲:۱۷

«قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان با «شیخ احمد الطیب» مفتی اعظم دانشگاه الازهر که برای شرکت در نشست مجمع بین ادیان وارد این کشور شده است، دیدار کرد.

​به گزارش فارس، تاکایف در ابتدای این دیدار از مفتی اعظم دانشگاه الازهر برای پذیرش دعوت برای شرکت در نشست مجمع بین ادیان قدردانی کرد.

رئیس جمهور قزاقستان گفت: ما دانشگاه الازهر به ریاست شما را «فانوس دریایی» می‌دانیم که نور ارزش‌های دین مشترک ما، یعنی اسلام را منتشر می‌کند. بنابراین برای ما بسیار مهم است تا در گفت‌وگوهای رهبران ادیان جهانی و سنتی همچنین دانشمندان مرکزی که مروج اصول مدارا، استقامت، صبر و شفقت هستند، شرکت کنند.

تاکایف در بخش دیگری از سخنان خود دانشگاه الازهر را مرکز آموزش اسلامی و مقابله با افراط‌گرایی عنوان کرد و بابت شرایطی که برای دانشجویان قزاق فراهم کرده قدردانی کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که الازهر در توسعه آموزش و پژوهش اسلامی در قزاقستان سهم قابل توجهی دارد.

احمد الطیب نیز طی این دیدار از دعوت طرف قزاقی برای شرکت در نشست مجمع بین ادیان تشکر و از طرف «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر سلام گرم و آرزوی توسعه و پیشرفت برای رهبری و مردم قزاقستان را ابلاغ کرد.

شایان ذکر است که رئیس جمهور قزاقستان همچنین با شیخ الاسلام «الله شکور پاشازاده» رئیس اداره مسلمانان قفقاز، پاتریارک «تئوفیلوس سوم اورشلیم»، «میگل آنجل موراتینوس» معاون دبیرکل و نماینده عالی سازمان ملل متحد برای اتحاد تمدن‌ها که برای شرکت در نشست مجمع بین ادیان وارد قزاقستان شده‌اند، ملاقات کرد.

همچنین پاپ فرانسیس برای شرکت در این نشست به قزاقستان سفر خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها