تأکید وزیر خارجه نیوزیلند بر توسعه همکاری‌ها با ایران

وزیر خارجه نیوزیلند در گفت‌وگوی وبیناری با همتای ایرانی جایگاه مهم جمهوری اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بر توسعه همکاری‌ها با ایران تأکید کرد.

تأکید وزیر خارجه نیوزیلند بر توسعه همکاری‌ها با ایران
کد خبر: 573804
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۲۰:۱۳:۱۵

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۲۱ شهریور ماه در گفت‌وگوی وبیناری با خانم «نانایا ماهوتا» وزیر امور خارجه نیوزیلند درباره مناسبات دوجانبه و تحولان منطقه‌ بحث و تبادل نظر کرد. 

​به گزارش فارس، امیرعبداللهیان با اشاره به روند روابط دوستانه دو کشور، از برگزاری کمیسیون مشترک سیاسی و اقتصادی استقبال و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این اجلاس گام موثری برای تحقق ظرفیت موجود مناسبات دوجانبه در زمینه‌های مختلف باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ادامه مخاطرات کرونا و تولید انواع واکسن در ایران، همکاری مشترک علمی در این زمینه را از ظرفیت‌های موثر روابط برشمرد.

امیرعبداللهیان در خصوص اوضاع افغانستان هم تشکیل دولت فراگیر با مشارکت قوی همه اقوام را از بسترهای مورد نیاز برای استقرار صلح و ثبات در این کشور خواند.

وی با یادآوری اقدامات کشورمان برای ارائه خدمات به بیش از چهار و نیم میلیون پناهنده افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت حمایت جامعه جهانی برای مدیریت این مسؤولیت سنگین و کمک کشورهای دوست از جمله نیوزیلند در این راستا تأکید کرد.

وزیر خارجه نیوزیلند نیز با اشاره به روابط دوستانه دو کشور، برگزاری کمیسیون مشترک سیاسی و اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک را فرصتی مهم خواند. 

خانم ماهوتا با تحسین رویکرد انسانی جمهوری اسلامی ایران در پذیرش میلیون‌ها آواره افغانستانی، بر سیاست کشورش برای حمایت از استقرار صلح در افغانستان و کمک به پناهندگان تأکید کرد.

وی از مساعدت کشورمان برای انتقال شماری از نیروهای افغانستانی مرتبط با نیوزیلند قدردانی کرد.

وزیر خارجه نیوزیلند با اشاره به جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها تأکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها