بایدن دستور اجرایی ابتکار بیوتکنولوژی و تولید زیستی را امضا کرد

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی دستور اجرایی بیوتکنولوژی و تولیدزیستی را امضا کرد.

بایدن دستور اجرایی ابتکار بیوتکنولوژی و تولید زیستی را امضا کرد
کد خبر: 573798
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۱۹:۲۷:۰۴

کاخ سفید اعلام کرد آمریکا در گذشته بیش از حد به محصولات و صنعت تولیدزیستی کشورهای خارجی تکیه کرده و انتقال فعالیت های صنایع حیاتی به خارج از آمریکا، توان ایالات متحده در دسترسی به مواد شیمیایی و دارویی را در معرض تهدید قرار داده است.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید تصریح کرد هدف از امضای این دستور اجرایی سوق دادن نوآوری های آمریکایی به سوی موفقیت اقتصادی و اجتماعی و واقف شدن بر توانایی های دانش تولیدزیستی است که می تواند همه آنچه را که ما در زندگی روزمره استفاده می کنیم، تولید کند.

کاخ سفید هفته آینده میزبان نشستی در این راستا خواهد بود و قرار است نهادهای دولتی، سرمایه گذاری و بودجه های جدیدی را در این زمینه اعلام کنند.

این درحالی است که وزارت بازرگانی آمریکا نیز اعلام کرده است طرح اجرای برنامه ۵۰ میلیارد دلاری را برای پرداخت رایانه به تولیدکنندگان تراشه داخلی و گسترش پژوهش در این زمینه، منتشر کرد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، هدف از تاسیس صندوق "ایجاد انگیزه های مفید برای تولید نیمه هادی ها" برای آمریکا، تقویت تلاش ها برای افزایش قدرت رقابت ایالات متحده با تلاش های علمی و فناوری چین اعلام شده است.

 این وزارتخانه در بیانیه ای افزود که تا اوایل فوریه ۲۰۲۳ راهنمایی های ویژه برای شرکت ها در باره روش های درخواست کمک مالی از این نهاد، منتشر خواهد شد.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز؛ شرکت فناوری آمریکایی «انویدیا» اوایل شهریور ماه اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری این کشور دستور توقف صادرات ۲ نوع تراشه رایانه را به چین صادر کرده‌ است.

شرکت فناوری «انویدیا» می گوید این تراشه‌ها در طرح‌های مرتبط با هوش مصنوعی به کار برده می شود. این تصمیم می تواند توانایی طرف‌های چینی را برای فعالیت در زمینه‌های فناوری پیشرفته اطلاعات مانند شناسایی تصویری با اختلال روبرو کند. از دیگر سو این مساله موجبات اختلال در مبادلات انویدیا با چین را به وجود خواهد آورد.

سرعت رشد فناوری تکنولوژی تولید تراشه‌ها در چین طی سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده است به گونه ای که تحریم‌ برندهای چینی از سوی ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ که شامل شرکت های فناوری‌ از هوآوی تا هایک ویژن بود، موجب رونق گرفتن تولید تراشه‌های داخلی در چین شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها