کد خبر: 573734
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۱۲:۲۷:۱۳
| |

حسن بهشتی پور، کارشناس مسائل سیاست خارجی:

هدف از صدور بیانیه، هشدار به ایران برای پذیرش پیشنهاد اروپاست

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی می گوید: به دنبال این هستند که با صدور بیانیه، به ایران هشدار بدهند که متن پیشنهادی اروپا را بپذیرد.

هدف از صدور بیانیه، هشدار به ایران برای پذیرش پیشنهاد اروپاست
کد خبر: 573734
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۱۲:۲۷:۱۳

سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) روز شنبه در بیانیه‌ای ادعاهای خود را درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران تکرار کردند. در این بیانیه آمده است: «در ماه ژوئن، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رأی اکثریت قاطع قطعنامه‌ای را تصویب کرده و از ایران خواست که اقدامات فوری برای پاسخ دادن به سوالات بی‌جواب آژانس انجام دهد. سه ماه بعد، طبق تأیید مدیرکل آژانس در جدیدترین گزارش خود، ایران هیچ گامی در این زمینه برنداشته است».

حسن بهشتی پور، کارشناس مسائل بین المللی گفت: تروئیکای اروپا با صدور این بیانیه گره مذاکرات را کورتر کردند و اخبار حاکی از آن است که در اجلاسیه فردا قطعنامه ای علیه ایران صادر نمی شود. آنان می دانند که صدور قطعنامه راه حلی برای حل مشکلات نیست و جز بیشتر کردن مشکل، کاربرد دیگری ندارد. 

به گزارش اقتصادنیوز، بخش هایی از گفت و گوی بهشتی پور را در ادامه می خوانید:

*طرف ایرانی هم باید بدانند لحن این قطعنامه ها، چه ملایم باشد یا سخت، برگ به برگ آن پرونده سازی علیه کشور است و از نظر حقوقی مستندسازی می کنند. ما نباید اجازه بدهیم چنین قطعنامه هایی صادر شود و نهایت تلاش خود را بکنیم تا مانع از صدور آن شویم.

*آنان به دنبال این هستند که با صدور بیانیه، به ایران هشدار بدهند که متن پیشنهادی اروپا را بپذیرد.  شما متن بیانیه را می خوانید، مشاهده می کنید که نوشته است فعالیت هسته ای شما توجیه کننده یک فعالیت غیر نظامی نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • نادر سعدونی ارسالی در
    دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱

    ما از دو سر بازنده هستیم هم تحریم هستیم و فشار بسیار زیادی متوجه کشور اعم از مسئولین و مردم است بابت یه کاری که غربیهم میگن به خاطر ساخت بمب اتمی ما فشار رو به ایران میاریم که ساخت بمب اتمی در کار نیست حالا دقت کنید نه از بمب خبری هست و کلی تحریم و فشار همه جانبه یعنی واقعا سر مملکت بی کلاه مانده.ایا واقعا مجبوریم این همه تحریم و فشار رو به خاطر فقط تفکر ساخت بمب اتمی تا کی باید تحمل کرد و چه هزینه های سرسام اوری برای کشور دارهکه نمیشه چشمها رو به این راحتی به روی اون بست چقدر طلاق به خاطر وضع اقتصادی چقدر ورشکستگی چقدر عقب ماندگی واقعا اگه میخوایم بمب اتمی درست کنیم حداقل میگفتیم بمب داریم و کسی جرات نمیکنه به ما حمله کنه میشدیم یه کره شمالی البته با سیستم اختلاس.اگه واقعا این همه ترس و واهمه از غرب داریم باید رفت سمت بمب اتمی و بی خیال توسعه و رشد و رفاه نسبی و این حرفها بشیم.بچسبیم به قضیه فلسطین و لبنان و سوریه و عراق که داریم میبیمیم عراقیها با زوار چه میکنند.البته عراق دیگه زیر بار دخالت ایران در امورش نمیره که اگه عراق به این سمت بره مطمئنا حمایت از سوریه و لبنان و فلسطین سخت میشه تازه خودمون هم مثل سابق با وجود تحریمهای شدید جوابگوی کمک کردن نیستیم چون خودمون تویه کار خودمون موندیم.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها