در «اعتمادآنلاین» با زیرنویس فارسی ببینید:

در زندان‌های آمریکا چه می‌گذرد؟/ مستند نیویورکر درباره وضعیت وحشتناک زندان‌ها و سلول‌های انفرادی در آمریکا

«جعبه یا انفرادی» مستند کوتاهی است به کارگردانی جیمز برنز و شال نو که توسط نیویورکر منتشر شده و به بینندگان کمک کند به درکی از شرایط وحشتناک سلول‌های انفرادی در آمریکا دست پیدا کنند.

کد خبر: 573691
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

هر روز چیزی حدود هشتاد هزار نفر در ایالات متحده آمریکا، منزوی و محروم از ارتباطات انسانی در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شوند. شواهد علمی گسترده‌ای نشان می‌دهد که چنین شرایطی باعث تحلیل نورون‌های مغزی و آسیب‌های جبران‌ناپذیر روانی می‌شود.

طبق قوانین نلسون ماندلای سازمان ملل که در سال ۲۰۱۵ به عنوان حداقل استانداردهای رفتار با زندانیان در سراسر جهان به تصویب رسید، استفاده طولانی‌مدت از این عمل (نگه داشتن افراد در انفرادی) به منزله شکنجه است و باید لغو شود.

تمام تحقیقات و مقررات نشان می‌دهد که سلب توانایی افراد برای تعامل با دنیای اطراف‌شان، به معنی گرفتن چیزی است که انسان با آن معنا پیدا می‌کند. شاید درک تجربه حبس در سلولی به اندازه فضای پارکینگ یک ماشین، برای کسانی که هرگز چنین تجربه‌ای نداشته‌اند بسیار سخت باشد. «جعبه یا انفرادی» مستند کوتاهی است به کارگردانی جیمز برنز و شال نو که توسط نیویورکر منتشر شده و به بینندگان کمک کند به درکی از این شرایط وحشتناک دست پیدا کنند.

این مستند با استفاده از روایت اول شخص، سکانس‌های بازسازی لایواکشن و استاپ‌موشن تلاش دارد آسیب‌های روانی افرادی را که تجربه انفرادی را از سر گذرانده‌اند نشان دهد.

مستند نیویورکر درباره وضعیت زندان‌ها و سلول‌های انفرادی در آمریکا را با زیرنویس فارسی در اعتمادآنلاین ببینید.

 

  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

    عالی و روشنگرانه بود

  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

    بسیار مفید بود

  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱

    بسیارمفیدبود

  • مردم عادی بی سواد ارسالی در
    پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱

    با خلافکار باید همینطوری برخورد کرد . اون سیاه پوستی که از محله هارلم میره در محلات دیگه زورگیری می کنه ، تجاوز می کنه ، باید در انفرادی نگهداری بشه .
    همچین میگه در آمریکا زندان انفرادی هست که انگار در کشورهای دیگه نیست . خاطرات سربازان آمریکایی در اسارت انفرادی های ویتنام را بخوانید تا معنی حقیقی زندان انفرادی را متوجه شوید . آمریکا بعلت وسعت - داشتن ۵۲ ایالت - آمار زندانی بیشتری داره . آمریکا نسبت به کشور خودمان از آزادی بسیار بیشتری برخورداره

  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱

    انصاف داشته باشیم : این کلیپ در آمریکا ساخته و پخش شده ، آیا در ایران چنین اجازه ای می دهند ؟

دیدگاه تان را بنویسید