کد خبر: 573620
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۱۸:۰۵:۰۸
| |

روسیه به اعمال کنندگان سقف بهای انرژی، نفت و گاز صادر نمی کند

نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه روز یکشنبه گفت که کشورش به طرف هایی که سقف بهای انرژی را اعمال کنند، گاز یا نفت نخواهد فروخت.

روسیه به اعمال کنندگان سقف بهای انرژی، نفت و گاز صادر نمی کند
کد خبر: 573620
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۰ ۱۸:۰۵:۰۸

شولگینوف به شبکه تلویزیونی روسیا یک گفت: ما مطمئنا (انرژی را) با زیان یا زیر قیمت بازار نخواهیم فروخت، غیرممکن است. این نوعی توطئه کارتلی علیه ماست و ما قطعا اجازه چنین رفتاری را با خود نخواهیم داد.

به گزارش ایرنا، از خبرگزاری تاس، وزرای اقتصاد هفت کشور صنعتی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا روز جمعه به توافقی در جهت تعیین سقف قیمتی برای نفت صادراتی روسیه دست یافتند.

هر چند کرملین تاکید کرده که روسیه به هر کشوری که این سقف قیمتی را رعایت کند، دیگر نفت نخواهد فروخت.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا از روز پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ که روسیه «عملیات ویژه» خود را علیه اوکراین آغاز کرده، تحریم‌های گسترده‌ای علیه مسکو اعمال کرده‌اند که باعث جهش قیمت‌های انرژی و بسیاری از کالاهای اساسی در جهان شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه شب با بیان اینکه تحریم واردات نفت از روسیه پس از اجرای سازوکار تعیین سقف قیمت ادامه خواهد داشت، شرکت‌هایی را که نفت مسکو را با قیمت بالا می‌خرند، تهدید به تحریم کرد.

وزارت خزانه‌ داری آمریکا  ا انتشار دستورالعمل مکانیسم محدودیت قیمت نفت روسیه اعلام کرد ممکن است افراد و شرکت‌هایی را که نفت روسیه را با قیمت‌های بالاتر از سقف تعیین شده خریداری می‌کنند، تحریم کند و با سایر کشورهای متحد برای تبادل اطلاعات در مورد اعمال محدودیت بر قیمت نفت روسیه همکاری خواهد کرد.

این نهاد آمریکایی تصریح کرد: ممنوعیت حمل ‌ونقل دریایی نفت روسیه از پنجم دسامبر و تحریم حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی این کشور از پنجم فوریه ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد. پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها