کد خبر: 573174
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۲۰:۰۳:۲۹
| |

وداع خاندان سلطنتی انگلیس با الیزابت

اعضای خانواده سلطنتی در بحبوحه گزارش‌ها درباره وخامت حال الیزابت دوم ملکه انگلیس راهی اقامتگاه وی در اسکاتلند شده‌اند.

وداع خاندان سلطنتی انگلیس با الیزابت
کد خبر: 573174
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۲۰:۰۳:۲۹

در ساعات گذشته بیشتر فرزندان الیزابت وارد اسکاتلند شده و برخی از مقامات کشوری هم برای آنچه به نظر می‌رسد آخرین وداع با ملکه انگلیس باشد راهی شمال خواهند شد.

به گزارش ایرنا، البته لیز تراس نخست وزیر جدید انگلیس برنامه‌ای برای سفر به اسکاتلند ندارد. یک سخنگوی خانم تراس گفت که نامبرده سرگرم جلسات دولت اما با مقامات سلطنتی در تماس است.

او ساعاتی پیش سرگرم تشریح بزرگترین برنامه دولت درباره نحوه مقابله با بحران انرژی در پارلمان بود که اعلامیه کاخ سلطنتی درباره وضع ملکه منتشر شد. در بیانیه کاخ باکینگهام آمده است که ملکه انگلیس با توصیه پزشکان در محل اقامت کنونی خود در اسکاتلند تحت نظر پزشکان قرار گرفته است.

الیزابت در یک سال گذشته به دلیل کهولت سن و ناتوانی در راه رفتن، از شرکت در مراسم‌ عمومی بازماند. وی سه‌شنبه گذشته بسختی در مراسم تشریفاتی تحلیف نخست وزیر جدید انگلیس شرکت و کبودی دست وی در تصاویری که از ملاقات نامبرده با نخست وزیر جدید انگلیس منتشر شد گمانه‌زنی‌هایی را درباره وخامت حال الیزابت را مطرح کرد.

هم زمان با انتشار این خبر تمام رسانه‌های خبری در انگلیس برنامه‌های خود را به پوشش این رویداد اختصاص داده‌اند. خبرنگاران هم مقابل کاخ سلطنتی باکنیگهام و بالمورال اسکاتلند برای کسب آخرین اخبار جمع شده‌اند.

مقام‌ها انگلیس با صدور بیانیه‌هایی به وخامت حال ملکه این کشور واکنش نشان داده‌اند. نخست وزیر انگلیس در توئیتر نوشت: کل کشور به شدت نگران اخبار کاخ باکینگهام است. افکار من - و افکار مردم در سراسر انگلستان - با ملکه و خانواده اش است.

کی‌یر استارمر رهبر حزب مخالف هم در توئیتر نوشت: من همراه با بقیه کشور، از اخبار کاخ باکینگهام عمیقاً نگران هستم. افکار من در حال حاضر با ملکه و خانواده اش است و به همه در سراسر بریتانیا می پیوندم تا درباره بهبودی او امیدوار باشیم.

همچنین جاستین ولبی اسقف اعظم انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: دعاهای من و مردم در سرتاسر کلیسای انگلیس با ملکه است. باشد که وجود خداوند موجب تسلی ملکه، خانواده ایشان و کسانی باشد که در بالمورال از ایشان مراقبت می کنند.

رسانه‌های انگلیسی با اشاره به اینکه بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی ملکه بی‌سابقه است نتیجه گیری می‌کنند که حال الیزابت بسیار وخیم است. پوشش زنده و لحظه‌به‌لحظه تحولات مرتبط با ملکه انگلیس هم به‌گونه‌ای است که رسانه‌ها منتظر تائید خبر مرگ وی هستند. شبکه بی‌بی‌سی یک تمام برنامه‌های عادی‌اش را به حالت تعلیق درآورده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها