به بهانه نقض حقوق بشر

سوئیس سفیر چین را احضار کرد

وزارت امور خارجه سوئیس اعلام کرد،سفیر چین برای ابراز نگرانی در مورد وضعیت حقوق بشر در منطقه غربی سین کیانگ احضار شده است.

سوئیس سفیر چین را احضار کرد
کد خبر: 573135
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۶:۰۵:۱۶

این وزارتخانه گفت: سوئیس متقاعد شده است که بهترین راه برای حفظ منافع خود و احترام به حقوق اساسی، انجام گفتگوی انتقادی و سازنده با پکن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، این وزارتخانه به گزارش هفته گذشته کمیسر حقوق بشر سازمان ملل استناد کرد که "بازداشت خودسرانه و تبعیض آمیز" اویغورها و سایر مسلمانان در سین‌کیانگ ممکن است جنایت علیه بشریت باشد، استناد کرده است. وزارت خارجه چین این ادعاها را رد کرده و گزارش سازمان ملل را "کاملا غیر قانونی و باطل"دانسته است.

سوئیس بی‌طرف در اعلام استراتژی جدید در مورد چین در سال گذشته، چند تغییر سیاست مشخص را اعلام کرد و بر اهمیت روابط دوجانبه تاکید کرد. اما این کشور آشکارتر از آنچه در گذشته تمایل داشت در مورد عدم تایید سوابق حقوق بشر چین صحبت کرده است. ت

در سال ۱۹۵۰، سوئیس یکی از اولین کشورهای غربی بود که چین کمونیستی را به رسمیت شناخت. از سال ۲۰۱۰، چین بزرگترین شریک تجاری آن در آسیا و سومین شریک جهانی پس از اتحادیه اروپا و ایالات متحده بوده است. یک توافقنامه تجارت آزاد دوجانبه در جولای ۲۰۱۴ اجرایی شد و دو کشور در سال جاری یک پلتفرم مشترک را برای فهرست بندی سهام و تجارت راه اندازی کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها