لفاظی ضد ایرانی رئیس رژیم صهیونیستی در پارلمان آلمان

رئیس رژیم موقت صهیونیستی در سخنرانی در پارلمان آلمان، خواستار اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران شد.

لفاظی ضد ایرانی رئیس رژیم صهیونیستی در پارلمان آلمان
کد خبر: 572818
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۷:۴۹:۱۴

رئیس رژیم موقت صهیونیستی روز سه شنبه در سخنرانی در پارلمان آلمان با تکرار لفاظی، خواستار اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران  شد.

​به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «عروتص شوع» «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اسرائیل طی سخنانی در پارلمان آلمان به مذاکرات رفع تحریم‌های ایران اشاره کرد.

وی در بخش‌هایی از سخنان خود گفت، کسانی که هولوکاست را انکار، موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کنند حق امضای توافقنامه‌هایی که منجر به تقویتشان می‌شود، ندارند. هرتزوگ در ادامه لفاظی خود خواستار تحریم‌های سخت بر ایران شد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود متهم کرده‌اند و ایران نیز به شدت این ادعاها را رد کرده است.

ایران تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند، اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای ایران به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

این گزارش حاکیست، «دیوید بارنیا» مدیر موساد نیز روز دوشنبه برای دیدار با مقامات دولتی، امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده عازم واشنگتن شد. دفتر نخست وزیری رژیم موقت صهیونیستی اعلام کرد که این سفر بر تشدید همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی با آمریکایی‌ها بر سر توافق هسته‌ای ایران متمرکز خواهد بود.

«یائیر لاپید» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه اعلام کرد تلاش تل‌آویو برای جلوگیری از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهان ادامه دارد.

دو سناتور آمریکایی نیز روز دوشنبه با سفر به فلسطین اشغالی با مقام‌های رژیم موقت صهیونیستی در زمینه آخرین تحولات پیرامون مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت‌وگو کردند.

«لیندسی گراهام» و «باب منندز»، سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکایی به محض ورود به فلسطین اشغالی گفتند که مخالف احیای برجام هستند. این دو سناتور آمریکایی گفتند که اجازه نخواهند داد ایران «سلاح اتمی» داشته باشد.

قانونگذاران آمریکایی در چند ماه گذشته به طرق مختلف اعم از نامه‌نگاری با نمایندگان قوه مجریه، معرفی طرح‌هایی برای ملزم کردن دولت آمریکا به نظرخواهی از کنگره و برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف- تلاش کرده‌اند مخالفت‌های سیاسی خود با برجام را به شکل علنی ابراز کنند.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها