کد خبر: 572610
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۶:۱۱:۳۸
| |

تاشکند میزبان نشست کارشناسان امنیت اطلاعات شانگهای

نشست علمی- کارشناسی سازمان همکاری شانگهای با موضوع امنیت اطلاعات روز سه شنبه در شهر «تاشکند» به صورت نیمه حضوری برگزار می شود.

تاشکند میزبان نشست کارشناسان امنیت اطلاعات شانگهای
کد خبر: 572610
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۶:۱۱:۳۸

نشست علمی- کارشناسی سازمان همکاری شانگهای با موضوع امنیت اطلاعات روز سه شنبه در شهر «تاشکند» به صورت نیمه حضوری برگزار می شود.

​به گزارش فارس، در این نشست بیش از 30 کارشناس برجسته از میان نمایندگان وزارتخانه ها و ادارات مربوطه، محافل علمی، دانشگاهی و تحلیلی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت می کنند.

شرکت کنندگان در این نشست آخرین موضوعات و دستاوردها در زمینه دیجیتالی سازی را بررسی و همچنین با تجربیات ملی در مقابله با تهدیدات امنیت اطلاعات و سایبری در شرایط تامین حقوق بشر و اولویت قانون در فضای سازمان همکاری شانگهای تبادل نظر می کنند.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان پیشنهاد برگزاری این نشست را در نشست روسای جمهور کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر «دوشنبه» روز 17 سپتامبر سال 2021 میلادی مطرح کرد.

برنامه ریزی شده در این نشست موضوعات «توسعه دسترسی به اطلاعات- عامل مهم توسعه جامعه معاصر»، «تهدیدات اطلاعاتی- ایدئولوژیکی و تنظیم اقدامات موثر واکنش»، «حمایت از تاسیسات زیربنای انتقادی اطلاعاتی در شرایط توسعه فناوری های اطلاع رسانی» بررسی شود.

این نشست توسط موسسه مطالعات استراتژیک و بین منطقه ای وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان با حمایت وزارت توسعه فناوری های اطلاع رسانی و مخابرات با همکاری کمیته اجرایی ساختار منطقه ای ضد تروریسم سازمان همکاری شانگهای برگزار می شود.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست سازمان که روزهای 8 و 9 ژوئن سال 2017 میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان و پاکستان عضو دائم سازمان همکاری شانگهای‌ شدند. هم اکنون ایران نیز در حال طی کردن مراحل و فرآیندهای عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای است.

اکنون افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند. ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفت وگو با این سازمان هستند. در نشست سازمان همکاری شانگهای در شهر «دوشنبه» در ماه سپتامبر سال 2021 میلادی مراحل و فرایندهای ارائه مقام شریک گفت وگو به مصر، قطر و عربستان سعودی آغاز شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها