کد خبر: 572295
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۸:۲۶:۲۹
| |

سخنگوی وزارت دفاع روسیه:

دو جنگنده سوخو-25 اوکراین را سرنگون کردیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو جنگنده اوکراینی را در منطقه خرسون سرنگون کرده است.

دو جنگنده سوخو-25 اوکراین را سرنگون کردیم
کد خبر: 572295
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۸:۲۶:۲۹

سخنگوی وزارت دفاع روسیه عصر روز شنبه خبر داد که پدافند هوایی این کشور دو جنگنده اوکراینی از نوع سوخو-25 را بر فراز منطقه خرسون سرنگون کرده است.

​به گزارش فارس، بحران اوکراین پس از آن آغاز شد که پس از تشدید لفاظی دولت غربگرای این کشور درباره عضویت در ناتو، روابط کی‌یف و مسکو به شدت تیره شد. به دنبال تشدید تنش‌ها، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) به ارتش دستور داد که «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» را آغاز کند. این دستور به فاصله چند روز بعد از به رسمیت شناختن استقلال «لوهانسک» و «دونتسک» از اوکراین صادر شد.

مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که این کشور به دنبال تامین منافع امنیتی خود، خلع سلاح اوکراین، نازی زدایی این کشور و تضمین درباره عدم عضویت اوکراین در ناتو است.

از سوی دیگر فرمانده نیروهای مسلح آلمان روز چهارشنبه هشدار داد که غرب نباید قدرت نظامی روسیه را دست‌کم بگیرد و این کشور می‌تواند در صورت لزوم جبهه دوم را باز کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» ژنرال «ابرهارد زورن» فرمانده نیروهای مسلح آلمان گفت: «شاید بخش عمده‌ای از نیروهای زمینی روسیه در حال حاضر در اوکراین مستقر باشند، اما با این وجود، ما نباید توان بالقوه نیروهای زمینی روسیه را برای باز کردن جبهه دوم جنگ دست کم بگیریم.»

او افزود که روسیه علاوه بر نیروی زمینی، نیروی دریایی و هوایی نیز در اختیار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها