کد خبر: 572140
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۰۸:۰۶:۳۴
| |

محمد مرندی، مشاور هیات مذاکره کننده ایران:

در تلاشیم آمریکا هرگز نتواند بدون پرداخت هزینه، توافق را لغو کند

تا زمانی که متن شفاف نباشد، آماده امضای نهایی نیست

مشاور هیأت مذاکره کننده ایران تصریح کرد: تلاش می کنیم، آمریکا هرگز نتواند بدون پرداخت هزینه، توافق را لغو کند، به همین دلیل هیچ موضوع استثنایی در پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا وجود ندارد.

در تلاشیم آمریکا هرگز نتواند بدون پرداخت هزینه، توافق را لغو کند
کد خبر: 572140
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۰۸:۰۶:۳۴

این روزها همه منتظر یک تصمیم قطعی درخصوص توافق هسته‌ای و احیای برجام هستند. ایران پاسخ پیشنهادات آمریکا را به تازگی به اتحادیه اروپا تحویل داده است و همان‌قدر که عده‌ای توافق را نزدیک می‌بینند برخی پاسخ ایران را موجب تاخیر مجدد در آن عنوان می‌کنند. 

بیشتر بخوانید:

به گزارش ایرنا، محمد مرندی، مشاور هیأت مذاکره کننده ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها در کفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرده است: تلاش می‌کنیم، آمریکا هرگز نتواند بدون پرداخت هزینه، توافق را لغو کند، به همین دلیل هیچ موضوع استثنایی در پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا وجود ندارد.

بخش‌هایی از گفت و گوی مرندی را در ادامه می خوانید:

*تلاش می کنیم، آمریکا هرگز نتواند بدون پرداخت هزینه، توافق را لغو کند، به همین دلیل هیچ موضوع استثنایی در پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا وجود ندارد. همچنان برخی اصطلاحات و عبارت‌های مبهم به قوت خود باقی است و ایران خواستار شفافیت آنهاست و ایالات متحده نباید با این مسأله مخالفت کند.

*اگر به دنبال توافق هستیم نیازمند پایه‌های استوار برای امضای این توافق هستیم و ایالات متحده در آن هنگام نمی‌تواند بار دیگر موضوعات قدیمی را به جریان بیندازد. هرگونه ابهام در متن توافق و هرگونه جمله در آن نیازمند توضیح است، به دلیل آن که این متن، یک متن مهم است و برای مدت زمان طولانی روی آن توافق صورت گرفته است.

* تا زمانی که متن شفاف نباشد، نمی‌توان گفت که این متن برای امضای نهایی آماده است.کشورهای اروپایی مستاصل شده‌اند و مدتی است، برای امضای نهایی این توافق تمایل دارند و این آمریکا است که از احیای برجام شانه خالی میکند، چرا که مدت‌هاست مقامات اروپایی به همتایان ایرانی خود میگویند که اگر توافق به دست آنها بود، مدت‌ها پیش این توافق امضا شده بود.

*بسیاری از کشورهای اروپایی به ایران آمده اند و خواستار صادرات گاز از طریق ترکیه به اروپا شده‌اند به همین دلیل کشورهای اروپایی به این توافق چشم دوخته‌اند و امیدوار به امضای آن هستند، اما بار دیگر، مشکل اصلی برای امضای توافق آمریکاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

    هم بایدهزینه بپردازند....هم بایدغرامت چندسال
    تحریم ایران روبدن یااگرغرامت نمیدن دهنشونو
    ببندند وتمام شروط ایران روقبول کنن....
    (ایران دراین چندسال خیلی خیلی ضرروزیان داده )....

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها