کد خبر: 571615
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۵:۵۵:۳۹
| |

مشاور دیپلماتیک رئیس امارات:

ثبات عراق، یک خواسته فوری عربی و منطقه‌ای است

مشاور دیپلماتیک رئیس امارات عربی متحده، برقراری ثبات در عراق را یک خواسته فوری عربی و منطقه‌ای دانست.

ثبات عراق، یک خواسته فوری عربی و منطقه‌ای است
کد خبر: 571615
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۵:۵۵:۳۹

«انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات با اشاره به اینکه ثبات در عراق، خواسته عربی و بین‌المللی است، همه طرف‌ها را به خویشتنداری و بازگشت به گفت‌وگو فراخواند.

​به گزارش فارس، وی در حساب توئیتری خود نوشت: «ثبات کشور برادر عراق یک خواسته فوری عربی و منطقه‌ای است، در این مرحله حساس هیچ جایگزینی برای آرام‌سازی، خویشتنداری و گفت‌وگوی سازنده بین عراقی‌ها برای خروج از بحران این کشور وجود ندارد؛ درگیری و خشونت به نفع عراقی‌ها و منطقه نیست».

2

روز گذشته و پس از اعلام کناره‌گیری سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات در عراق وا داشته و این افراد تا پیش از سخنرانی امروز رهبر جریان صدر با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداختند.

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق، لحظاتی پیش با حضور در یک نشست خبری در محل اقامتش در نجف اشرف، به ناآرامی‌ها و درگیری‌های خونین دیروز و امروز در عراق واکنش نشان داد و  گفت که اگر در عرض ۶۰ دقیقه خارج نشوید، از جریان صدر خارج خواهم شد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها