کد خبر: 571185
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ۱۷:۳۴:۳۸
| |

سازمان بهداشت جهانی:

نرخ پایین واکسیناسیون کرونا، عامل مرگ و میر بیشتر است

یکی از مسئولان سازمان بهداشت جهانی افزایش قابلیت انتقال ویروس و نرخ پایین واکسیناسیون در جهان را عامل بیشتر شدن نرخ مرگ و میر کرونا عنوان کرد.

نرخ پایین واکسیناسیون کرونا، عامل مرگ و میر بیشتر است
کد خبر: 571185
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ۱۷:۳۴:۳۸

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد که همه‌گیری کرونا به پایان نرسیده است. هر هفته نزدیک به 14 یا 15 هزار نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست می‌دهند.

​به گزارش فارس، به نقل از ایندیا،‌ این مقام مسئول توضیح داد: بدیهی است که افزایش قابلیت انتقال به معنای بستری شدن بیشتر در بیمارستان است، اما تاکنون ثابت نشده که سویه BA.5 می تواند باعث بیماری های شدیدتر از سایر زیرشاخه ها شود.

یکی دیگر از عوامل کلیدی که ممکن است باعث افزایش میزان مرگ و میر شود، نرخ پایین واکسیناسیون در سراسر جهان است. ون کرخوف گفت که تعداد زیادی از مردم هنوز دوز اولیه واکسن را دریافت نکرده اند و همین موضوع باعث افزایش نرخ مرگ و میر خواهد بود. سازمان جهانی بهداشت بارها و بارها به واکسیناسیون برای مبارزه با کرونا تاکید کرده است.

تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت که موارد ابتلا در 110 کشور در حال افزایش است. عمده این ابتلاها ناشی از انواع زیرسویه های BA.4 و BA.5 اومیکرون است. تدروس گفت: همه‌گیری در حال تغییر است، اما تمام نشده است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت از کشورها خواست تا آسیب پذیرترین جمعیت خود از جمله کادر درمان و افراد بالای 60 سال را ایمن کنند. او گفت که صدها میلیون نفر هنوز واکسینه نشده و در معرض خطر بیماری شدید و مرگ هستند.

تدروس گفت در حالی که بیش از 1.2 میلیارد واکسن کووید-19 در سراسر جهان تزریق شده، میانگین نرخ ایمن سازی در کشورهای فقیر حدود 13 درصد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها