رئیس پیشین شورای امنیت داخلی اسرائیل:

احیای برجام بر سازش تل‌آیو با کشورهای عرب تاثیرگذار است

رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل با اشاره به بازگشت سفیر امارات به تهران گفت که امضای توافق هسته‌ای با ایران بر توافقات سازش این رژیم با کشورهای عربی تاثیر می گذارد.

احیای برجام بر سازش تل‌آیو با کشورهای عرب تاثیرگذار است
کد خبر: 570906
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۰:۳۹:۵۴

رژیم صهیونیستی نگران تاثیر توافق هسته‌ای بر توافقات سازش (توافق ابراهیم) با کشورهای عربی است که در واقع به منظور مقابله با نفوذ ایران انجام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه عبری مکور ریشون، مائیر بن شابات، رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تاکید کرد که یکی از پیامدهای منفی امضای توافق هسته ای با ایران این است که توافقات سازش با کشورهای عربی را در معرض خطر قرار می دهد و مانعی در برابر تقویت روابط با کشورهای عربی خواهد بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد که توافق هسته‌ای باعث می شود که اسرائیل نتواند توافقات سازش با دیگر کشورها را ادامه دهد.

بن شابات بازگشت سفیر امارات به تهران را دلیلی بر این امر دانست و گفت که این مساله یک نقطه تحول است که امکان بازگشت روابط تهران با کشورهای عربی خلیج(فارس) را به همراه دارد به ویژه اینکه بعد از امضای توافق هسته ای جایگاه و نفوذ ایران افزایش خواهد یافت.

رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین اجازه ندادن کشور عمان به شرکت های هواپیمایی صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی این کشور را دلیل دیگری بر این مساله خواند.

بر اساس این گزارش، برخی مسئولان صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که در قانع کردن واشنگتن برای عدم امضای توافق هسته‌ای با ایران شکست خورده اند و اسرائیل اکنون در رویارویی با ایران تنها مانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها