یک مقام ارشد وزارت جنگ اسرائیل:

خروج آمریکا از برجام اشتباه بود

یک مقام وزارت جنگ رژیم اسرائیل گفت که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ یک اشتباه بود.

خروج آمریکا از برجام اشتباه بود
کد خبر: 570900
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۰:۱۰:۴۳

یک مقام ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرنگاران به ارائه جزئیاتی درباره دیدار بنی گانتس، وزیر جنگ صهیونیستی و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا پرداخت و گفت که  گانتس در این ملاقات مخالفت شدید اسرائیل با توافق در حال شکل‌گیری با ایران را اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوها میان مقامات صهیونیستی با مقام‌های آمریکایی در پی آن افزایش یافته است که هفته گذشته پاسخ آمریکا به اظهار نظر ایران درباره متن پیش‌نویس توافق احیای برجام را به هماهنگ‌کننده مذاکرات وین ارسال کرده است. صهیونیست‌ها تلاش دارند بر روند این رایزنی‌ها تاثیر بگذارند و مانع از حصول توافق نهایی شوند.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، این مقام ارشد صهیونیستی در ادامه گفت که بنی گانتس به مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرده است که اسرائیل «نیاز دارد» آمریکا گزینه نظامی معتبری علیه ایران داشته باشد.

وی همچنین به خبرنگاران گفت که دیدار گانتس و جیک سالیوان مثبت و صمیمانه بوده و بنی گانتس مخالفت اسرائیل با توافق در حال شکل‌گیری با ایران برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را اعلام کرده است، چراکه معتقد است که این، یک توافق بسیار بد است.

این مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی افزود: برنامه هسته‌ای ایران از زمان خروج دونالد ترامپ (رئیس جمهور پیشین آمریکا) از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ گسترش یافته است. از نظر من این اقدام ترامپ اشتباه بود.

وی گفت که اسرائیل تلاش کرده است تا حد امکان در یک سری جنبه‌های خاص بر این توافق تاثیر بگذارد اما همان‌طور که می‌داند در حال حاضر (توافق) به نفع اسرائیل نیست. این مقام صهیونیستی تصریح کرد که آنها به دنبال طولانی‌تر و قوی‌تر کردن توافق احتمالی با ایران هستند.

این مقام صهیونیستی با ادعای اینکه "کشورهای منطقه نیز نگران توافق هسته‌ای در شکل‌گیری با ایران هستند"، گفت: بازیگران منطقه کمتر از ما درباره این توافق نگران نیستند. ما کانال‌های دیپلماتیک داریم. آنها از بسیاری لحاظ به ما اعتماد دارند که بتوانیم اثر بگذاریم و آنها(آمریکا)  را مجاب کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها