کد خبر: 570539
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۹:۵۲:۰۱
| |

مشکلات آلمان برای صرفه‌جویی در انرژی و کاهش وابستگی به گاز روسیه

آلمان برای صرفه جویی در انرژی و کاهش وابستگی به گاز روسیه قوانین محدود کننده‌ای برای ساختمان‌های دولتی در این کشور تصویب کرده است.

مشکلات آلمان برای صرفه‌جویی در انرژی و کاهش وابستگی به گاز روسیه
کد خبر: 570539
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۹:۵۲:۰۱

دولت آلمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی قانون محدود کننده‌ای برای گرمایش ساختمان‌های دولتی تصویب کرده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از گاردین، این قانون که در مدت زمان کمی بیش از یک هفته لازم الاجرا می‌شود و در ابتدا به مدت شش ماه به قوت خود باقی خواهد ماند. در قانون جدید آلمان بسیاری از ساختمان‌های عمومی مثل تالارها و سالن‌های راه‌آهن ممکن است به صورت محدودی گرم شوند.

دولت آلمان می‌گوید این قانون بخشی از یک تلاش همگانی برای صرفه‌جویی در انرژی و کاهش وابستگی به گاز روسیه است. این نگرانی وجود دارد که دسترسی به خط لوله دریای بالتیک از سوی مسکو قطع شود.

رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان گفت که این اقدامات در امنیت انرژی آلمان نقش اساسی دارد. وی گفت: ما می خواهیم هرچه سریعتر خود را از وابستگی واردات انرژی روسیه رها کنیم.

انتظار می‌رود دولت آلمان در روزهای آینده قوانین بیشتری برای صرفه‌جویی در انرژی و کاهش مصرف برق و گاز در سراسر کشور تصویب کند. دولت گفته است احتمالاً به خاطر صرفه‌جویی در انرژی در ماه‌های آینده خدمات قطارهای شهری و بین شهری مختل شود.

رابرت هابک و اولاف شولتز صدراعظم آلمان به تازگی از یک سفر سه روزه از کانادا بازگشتند. مقامات آلمانی برای مذاکره با کانادا برای تولید انرژی‌های جایگزین مثل هیدروژن و گاز مایع به این کشور سفر کرده بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها