کد خبر: 569700
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۲۰:۱۶:۱۴
| |

رسانه‌های صهیونیست:

روابط مصر و اسرائیل بعد از جنگ غزه دچار بحران شده است

رسانه‌های صهیونیست از بحرانی شدن روابط بین قاهره و تل‌آویو بعد از جنگ سه روزه علیه نوار غزه سخن می‌گویند که بی ارتباط با بدعهدی رژیم صهیونیستی نسبت به توافق آتش بس نیست.

روابط مصر و اسرائیل بعد از جنگ غزه دچار بحران شده است
کد خبر: 569700
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۲۰:۱۶:۱۴

پایگاه اطلاع رسانی رادیو و تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی به زبان عربی (مکان) به نقل از منابع آگاه این رژیم اعلام کرد: بعد از پایان جنگ علیه جهاد اسلامی در غزه تشنجی حقیقی بر روابط مصر و اسرائیل سایه افکنده است.

به گزارش تسنیم، این خبر را روزنامه عبری زبان هاآرتص هم تایید و در این رابطه افزود: به دور از توجه رسانه‌ها اخیرا روابط بین قاهره و تل‌آویو دچار تشنج و تنش شده است و حتی توسعه روابط و همکاری امنیتی بین دو طرف طی یک دهه گذشته نیز مانع از به وجود آمدن این مشکل نشده است.

این رسانه پر مخاطب صهیونیستی اعتراف کرد، تشنج فعلی در روابط به دلیل خشم مصر از وقایعی پیرامونی جنگ اخیر 3 روزه علیه جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه بوده است.

هاآرتص در توصیفی جالب نوشت: بعد از آتش بس که با میانجیگری مصر انجام گرفت، اسرائیل پای خود را روی انگشتان پای قاهره گذاشت.

در ادامه این گزارش آمده است: با اعلام آتش بس، و در حالی که یائیر لاپید در تماسی تلفنی با عبدالفتاح السیسی گفتگو می کرد اسرائیل مشغول عملیات دیگری بود که اینبار ابراهیم النابلسی را (در نابلس در کرانه باختری) هدف قرار داد و منجر به مرگ وی شد.

این رسانه عبری زبان تاکید کرد، قاهره ناراحتی‌های متراکمی از تل‌آویو دارد، برخی از آن حتی به پیش از وقوع جنگ اخیر در غزه باز می‌گردد که جنبش جهاد اسلامی تهدید به اقدامات انتقام جویانه به دلیل بازداشت بسام السعدی کرده بود، در آن زمان ارتش اسرائیل اقدام به بستن جاده‌های اصلی شهرک‌های اطراف نوار غزه کرده بود، در حالی که عباس کامل رئیس سرویس اطلاعات مصر انتظار داشت تل‌آویو زمان بیشتری برای تلاش هایش جهت کردن اوضاع بدهد.

همچنین در حالی که مصر در آستانه اعلام آتش بود، که یکی از فرماندهان جهاد اسلامی در جنوب نوار غزه را ترور کرد و در شرایطی که در بیانیه آتش بس تاکید شده است مصر برای آزادی بسام السعدی و خلیل العواوده تلاش خواهد کرد اما اسرائیل توجهی به این امر نمی‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها