کد خبر: 569406
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۲۰:۲۵:۳۵
| |

پولیتیکو:

ماه گذشته۶ کشور مهم اروپا هیچ کمکی به اوکراین نفرستادند

یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت، ۶ کشور مهم اروپایی ماه گذشته میلادی هیچ کمکی به اوکراین ارسال نکرده‌اند.

ماه گذشته۶ کشور مهم اروپا هیچ کمکی به اوکراین نفرستادند
کد خبر: 569406
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۲۰:۲۵:۳۵

نشریه «پولیتیکو» در گزارشی نوشته، ۶ قدرت اصلی اتحادیه اروپا در ماه گذشته میلادی (جولای) هیچ کمکی به اوکراین نرسانده‌اند.

​به گزارش فارس، در این گزارش آمده است، عدم کمک این ۶ کشور مهم اروپایی به اوکراین نشانگر این است که با وجود تغییرات تاریخی در سیاست‌های دفاعی اروپا، کمک‌های نظامی به اوکراینی‌ها رو به کاهش است.

بر اساس داده‌هایی که پولیتیکو به دست آورده است، انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و لهستان آن طور که وعده داده بودند به اوکراین کمک نکرده‌اند و مقامات کی‌یف نیز مکرراً گفته‌اند قدرت‌های بزرگ اروپایی، مانند آمریکا متعهد به ارسال کمک‌ها نیستند.

به نوشته پولیتیکو، شماری از کارشناسان نظامی و اعضای پارلمان اروپا نیز به طور فزاینده‌ای این مسئله را منعکس کرده‌اند.

«کریستوف تربیش» مدیر گروه «ردیابی کمک‌های اوکراین» می‌گوید، داده‌های به دست آمده توسط این نهاد نشان می‌دهند تعهدات اروپا در قبال ارسال کمک نظامی به اوکراین از پایان ماه آوریل روندی کاهشی داشته است.

این تحلیلگر اروپایی همچنین گفته است: «علی‌رغم اینکه جنگ در حال ورود به مرحله‌ای جدید است، طرح‌های ارسال کمک‌های جدید رو کاهش گذاشته‌اند».

پالتیکو افزود، گرچه هفته گذشته در نشستی که در پایتخت دانمارک برای جمع‌آوری کمک به اوکراین برگزار شد، کشورهای شرکت‌کننده مجموعاً یک و نیم میلیارد یورو اهدا کردند اما این مبلغ به گفته تربیش «در مقایسه با کنفرانس‌های قبلی بسیار ناچیز است».

تربیش گفت، اتحادیه اروپا در بودجه احیای اقتصادی بعد از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، ۸۰۰ میلیارد دلار گنجاندند اما کمک‌های آن‌ها به اوکراین در مقابل این مبلغ بسیار اندک است.

«آرتیس پابریکس» وزیر دفاع لتونی اخیراً به پالتیکو گفته است: «اگر می‌خواهیم جنگ در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام شود، [سران اروپا] باید از خود بپرسند آیا اقدام کافی انجام داده‌اند».

پالتیکو در حالی بر لزوم افزایش کمک‌ها به اوکراین تأکید می‌کند که مقامات روس بارها هشدار داده‌اند، ارسال این کمک‌ها فقط جنگ را طولانی‌تر می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها