کد خبر: 568810
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۰۷:۳۸:۱۰
| |

استفانی لیختن اشتاین، خبرنگار مستقر در وین:

اروپا پاسخ ایران درباره آخرین دور مذاکرات وین را دریافت کرده

برخی منابع خبری غربی از دریافت پاسخ ایران درباره جمع بندی مذاکرات وین توسط اتحادیه اروپا خبر داده‌اند.

اروپا پاسخ ایران درباره آخرین دور مذاکرات وین را دریافت کرده
کد خبر: 568810
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۰۷:۳۸:۱۰

برخی خبرنگاران غربی میگویند که اتحادیه اروپا پاسخ ایران درباره آخرین دور مذاکرات وین را دریافت کرده است.

به گزارش فارس، استفانی لیختن اشتاین، خبرنگار مستقر در وین گفته بروکسل پاسخ ایران را دریافت کرده است. لارنس نورمن خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز چنین گزارش مشابهی ارائه کرده است.

برخی رسانه‌های فارسی هم پیامی را از مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص پاسخ ایران به اروپا منتشر کرده‌اند که تا لحظه مخابره این خبر صحت آن بر خبرنگار فارس ثابت نشده است.

همچنین شبکه الجزیره به نقل از یک منبع ایرانی گزارش داد، تهران پاسخ خود را به اروپایی‌ها درباره پیشنهاد بازگشت به توافق هسته‌ای ارسال کرده است.

الجزیره به نقل از این منبع ایرانی نوشته، حل و فصل مسائل باقیمانده برای طرف‌های غربی دشوار نیست. وی همچنین به الجزیره گفته، فاصله زیادی با توافق احتمالی برای بازگشت به توافق هسته‌ای نداریم. نمی‌توانم بگویم که توافقی خواهد بود، ولی ما بیش از قبل به توافق نزدیک هستیم.

خبرگزاری رویترز نیز با تایید ارسال پاسخ ایران گزارش داد، اتحادیه اروپا جزئیاتی درباره محتوای پاسخ ایران ارائه نکرده است. اما خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید که ایران در نامه خود ایده‌هایی درباره اینکه چگونه می‌توان نگرانیهایش را برطرف کرد ارائه کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها