آغاز تجمع حامیان صدر برای برگزاری نماز جمعه

همزمان با آغاز تجمع امروز حامیان جریان صدر، مقتدی صدر از حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان خواست از تحصن و تظاهرات حامیان جریان صدر حمایت کنند.

آغاز تجمع حامیان صدر برای برگزاری نماز جمعه
کد خبر: 568236
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۱۳:۵۹:۵۲

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز (جمعه) در بیانیه‌ای همزمان با تظاهرات حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان در منطقه سبز بغداد و استان‌های بصره و نینوا گفت: به عقیده من ما و حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان درباره وجود فساد و گسترش آن در کشور اختلافی نداریم هرچند که با رهبران چارچوب هماهنگی درباره این مسئله اختلاف داشته باشیم. کسانی که برای اصلاحات تظاهرات می‌کنند به خاطر شما نیز تظاهرات می‌کنند پس جای تعجب دارد که شما از ما برای نجات وطنی که اسیر "تروریسم و فساد" است حمایت نمی‌کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از از پایگاه شفق نیوز، وی گفت: پس باید تظاهرات شما برای حمایت از اصلاحات باشد نه حمایت از قدرت نظام و دولت‌هایی که بدون هیچ فایده‌ای در عراق روی کار آمدند. آیا شما نیز مثل ما خواهان عزت، آزادی، امنیت، سلامتی و صلاحتان نیستید آیا عاقلانه است که از امامتان امام حسین علیه السلام درباره اصلاحات و سقوط دولت (یزید) الهام نگیرید. اگر با این مسئله مخالفت کردید بدانید زمانی که علیه چیزی که آن را تقلب در انتخابات می‌دانستید تظاهرات و تحصن کردید ما به رغم اینکه قدرت تظاهرات داشتیم اما این کار را نکردیم پس اگر اکنون تصمیم گرفته‌اید که همزمان با تظاهرات ما برای اصلاحات تظاهرات کنید پس باید اعتراضات شما مسالمت آمیز باشد. عراق از هر چیزی مهمتر است.

وی گفت: دستان ما به سوی شما حامیان چارچوب هماهنگی شیعیان بدون رهبران آن دراز است تا با روش امام حسین علیه السلام آنچه را که فاسد شده اصلاح کنیم و اگر شما مخالفت کنید باز هم ما به سمت اصلاحات خواهیم رفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها