کد خبر: 567686
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۰۹:۰۸:۳۶
| |

بایدن:

نگران تایوان نیستم، نگران اقدامات چین هستم

رئیس جمهوری آمریکا نسبت به تمدید مانورهای وسیع چین در اطراف تایوان که قرار بود روز یکشنبه پایان یابند، ابراز نگرانی کرد؛ مانورهایی که در اعتراض به سفر اخیر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره برگزار شده‌اند.

نگران تایوان نیستم، نگران اقدامات چین هستم
کد خبر: 567686
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۰۹:۰۸:۳۶

فرماندهی شرقی چین روز دوشنبه اعلام کرد که مانورهای مشترکی را متمرکز بر عملیات ضد زیردریایی و حمله دریایی برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اینکوئرر، وزارت امور خارجه تایوان ضمن محکوم کردن این اقدام، تاکید کرد، چین که مدعی است این جزیره بخشی از قلمرو خودش است، به صورت تعمدی بحران‌هایی را ایجاد می‌کند.

این وزارتخانه از پکن خواست اقدامات نظامی خود را متوقف کرده و عقب‌نشینی کند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین اظهارات عمومی‌اش درباره این موضوع از زمان سفر نانسی پپلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان گفت: من نگران تایوان نیستم بلکه نگران اقدامات چین در این منطقه هستم.

وی به خبرنگاران در ایالت دلاور گفت: نگرانم که آنها همینطور تحرک داشته باشند اما فکر نمی‌کنم بیش از این هم کاری انجام دهند.

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید نیز این مانورهای چین را محکوم کرده و گفت: ما از زمان آغاز این مانورها، آنها را محکوم کرده‌ایم. این مانورها تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه هستند و خطر ایجاد سوءتفاهم را نیز افزایش می‌دهند. این چیزی بود که رئیس جمهور بایدن به آن اشاره کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها