کد خبر: 567394
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۳:۴۵:۵۵
| |

پیتر استانو، سخنگوی ارشد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

اروپا در حال تسهیل گفت‌وگوها بین تهران و واشینگتن است/ تمرکز اصلی در وین، گفت‌وگوهای نیابتی میان ایران و آمریکاست

سخنگوی ارشد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به نتیجه مذاکراتی که در وین با محور رفع تحریم‌ها جریان دارد افزود که دست‌یابی به توافق نهایی به تصمیم مشارکت کنندگان بستگی دارد.

اروپا در حال تسهیل گفت‌وگوها بین تهران و واشینگتن است/ تمرکز اصلی در وین، گفت‌وگوهای نیابتی میان ایران و آمریکاست
کد خبر: 567394
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۱۳:۴۵:۵۵

پیتر استانو،  سخنگوی ارشد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری روزانه با نمایندگان رسانه‌ها عنوان کرد که هدف اصلی گفت‌وگوها در وین «این است که تا چه حد امکان تفاهم درباره آخرین متن پیشنهادی نماینده عالی اتحادیه اروپا (جوسپ بورل) به عنوان هماهنگ کننده برجام وجود دارد.

به گزارش ایرنا، استانو اضافه کرد: آنچه در وین جریان دارد، بیشتر مذاکرات نیابتی است و اتحادیه اروپا در حال تسهیل گفت‌وگوها بین ایالات متحده و ایران است.

سخنگوی بورل با بیان اینکه اگر نیاز به مشورت در مورد مسائل فنی وجود داشته باشد، اتحادیه اروپا با سایر شرکت کنندگان در تماس است، تکرار کرد که تمرکز اصلی در وین، گفت‌وگوهای نیابتی میان ایران و آمریکاست.

وی افزود: امیدواریم در نهایت توافق حاصل شود زیرا همانطور که نماینده عالی اروپا (بورل) گفته است، در جریان دو سال مذاکرات فشرده، فضا برای سازش بیشتر در راستای رسیدن به توافق تمام شده است. به همین دلیل او پیشنهاد جدیدی را ارائه کرد و گفت که همچنان خوشبین است که دست یابی به توافق نهایی امکان پذیر است.

استانو افزود: اما این به (تصمیم) طرف‌ها بستگی دارد که در نهایت (درباره پیشنهاد ارائه شده) توافق یا مخالفت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها