جوزپ بورل مطرح کرد

پیغام اتحادیه اروپا به پوتین؛ بین سلاح و غذای مردم‌ یکی را انتخاب کن!

روسیه درگیر بزرگترین رکود از زمان فروپاشی شوروی

​همزمان با اینکه بار افزایش هزینه‌های برق در اروپا بیش از یش احساس می‌شود، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا معتقد است تحریم‌های غرب علیه روسیه هنوز به اقتصاد این کشور آسیب رسانده است.

پیغام اتحادیه اروپا به پوتین؛ بین سلاح و غذای مردم‌ یکی را انتخاب کن!
کد خبر: 566373
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۱۶:۱۸:۴۰

جوزپ بورل، مسئول روابط خارجه اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با دویچه وله گفت، آنچه از کاهش مصرف گاز روسیه مهم‌تر است، این است که روابط اقتصادی روسیه با دیگر کشورها قطع شود.

به گزارش ایسنا، بورل در اشاره به تانک‌های روسی که از قطعات غربی استفاده می‌کنند، گفت: ماشین نظامی روسیه علاوه بر پول، به فناوری هم نیاز دارد. به لاشه یک تانک نابود شده روسیه نگاه کنید. می‌بینید که چه مقدار از قطعات الکترونیک شرکت‌های غربی در آن بکار رفته است. روس‌ها دیگر به آن‌ها دسترسی نخواهند داشت.

او به عنوان دبپلمات ارشد اتحادیه اروپا بیان کرد که تولید ناخالص داخلی روسیه در سال میلادی جاری ۱۰ درصد کاهش یافته و به گفته بورل، منجر به «بزرگترین رکود از زمان فروپاشی شوروی» می‌شود. او همچنین گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به‌زودی باید بین سلاح و غذا برای مردم کشورش، انتخاب کند.

او همچنین انتقادات وارده به سیاست انرژی اتحادیه اروپا را رد کرد و افزود، از آغاز حمله روسیه به اوکراین، اروپا میزان خرید گاز از روسیه را به نصف میزان قبل از جنگ کاهش داده است.

بورل با این حال تصریح کرد: نمی‌شود از اقتصاد اروپا انتظار داشته باشید که یک‌شبه خرید گاز از روسیه را متوقف کند، ما که نمی‌توانیم معجزه کنیم!

مصاحبه‌کننده از بورل پرسید که چرا بروکسل تعرفه‌های سنگینی بر گاز روسیه اعمال نمی‌کند تا از بودجه‌ جنگ مسکو کاسته شود، این دیپلمات پاسخ داد که این پیشنهاد مطرح شده، اما رد شده است. بورل تصریح کرد که در عوض این اتحادیه تصمیم گرفته‌ است که از پایان سال میلادی جاری خرید گاز روسیه را متوقف کند و در حال حاضر روند توقف خرید گاز را طی می‌کند. او گفت که کاهش بیشتر گاز روسیه «به‌زودی» انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها