کد خبر: 565438
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۸:۱۷:۲۰
| |

اعتراض بیوه قذافی به تصمیم دادگاه مالت مبنی بر انتقال اموال پسرش به دولت لیبی

​بیوه معمر قذافی به تصمیم دادگاه مالت که به بانکی دستور داده بود ۹۵ میلیون یورو (۱۰۰ میلیون دلار) از وجوه سابق این خانواده را به دولت لیبی بازگرداند، اعتراض کرده است.

اعتراض بیوه قذافی به تصمیم دادگاه مالت مبنی بر انتقال اموال پسرش به دولت لیبی
کد خبر: 565438
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۸:۱۷:۲۰

پس از مرگ معمر قذافی، دیکتاتور کشته شده لیبی، یکی از پسران وی به نام معتصم قذافی مشخص شد که کارت‌های اعتباری بانک والتا (BOV) را در اختیار دارد که او را به عنوان مالک یک شرکت ثبت شده در مالت به نام Capital Resources Limited معرفی می‌کند؛ معتصم به همراه پدرش در سال ۲۰۱۱ توسط شورشیان دستگیر و کشته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری میدل ایست آی، پس از آن در سال ۲۰۱۲ نبرد حقوقی برای تعیین سرنوشت ۹۵ میلیون یورویی که قذافی جوان به حساب خود واریز کرده بود، آغاز شد و دولت جدید لیبی بانک مذکور را متهم کرد که به قدر کافی بررسی‌های لازم را انجام نداده تا وی را از باز کردن حساب در  این بانک باز دارد.

بر اساس اعلام دادستان کل لیبی، قوانین این کشور حکم دادند که معتصم قذافی به عنوان یک افسر ارتش اجازه نداشت از منافع تجاری بهره‌مند شود. قوانین لیبی وی را ملزم می‌کرد تا تمامی دارایی‌هایش را اعلام کند اما او این کار را نکرد.

دادگاهی در مالت ماه گذشته میلادی تصمیمی اتخاذ کرد و دستور داد که اموال و دارایی‌های معتصم قذافی باید به دولت لیبی برگردانده شود.

به نوشته روزنامه تایمز مالت، "صفیه فرکش" بیوه معمر قذافی و وکلای او اکنون درخواست کرده‌اند که وجوه این بانک در مالت به او و وارثان قذافی منتقل شود و ادعا کرده‌اند که دادگاه کشور مالت فاقد صلاحیت و کفایت است و نمی‌تواند به درستی در مورد این اموال تصمیم بگیرد.

این درخواست در ابتدای امر بر اساس این استدلال مطرح شد که قوانین لیبی که دادگاه به آنها استناد کرده، قوانین جزایی یا کیفری بوده است که با پرونده پسر قذافی مغایرت دارد چون هیچ پرونده کیفری علیه او یا ورثه‌اش تشکیل نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها