کد خبر: 565224
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۳۲:۱۷
| |

سخنگوی وزارت امور خارجه ازبکستان:

طالبان تایید کند که امنیت منطقه‌ای و جهانی را تهدید نمی‌کند

​سخنگوی وزارت امور خارجه ازبکستان امروز (یکشنبه) اعلام کرد، طالبان باید این تعهدش را تایید کند که اجازه نخواهد داد تهدیدات امنیتی از افغانستان به کشورهای همسایه و کل جهان سرایت کند.

طالبان تایید کند که امنیت منطقه‌ای و جهانی را تهدید نمی‌کند
کد خبر: 565224
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۳۲:۱۷

تاشکند دوشنبه و سه‌شنبه (25 و 26 ژوئیه) میزبان یک کنفرانس بین‌المللی در سطح مقامات عالی‌رتبه است. هیات افغانستان اوایل امروز به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه این کشور وارد پایتخت ازبکستان شد و عصمت‌الله ایرگاشف، نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان از این هیات استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوسف کابلژانوف، سخنگوی وزارت امور خارجه ازبکستان گفت: هدف اصلی این رویداد این است که دولت موقت افغانستان تعهدات پیشین خود را تایید کند که اجازه نخواهد داد از خاک این کشور علیه منافع امنیتی کشورهای همسایه، دیگر کشورهای منطقه و کل جهان استفاده شود.

این سخنگو همچنین افزود: صحبت درباره آزادسازی اموال افغانستان در خارج از کشور و تحقق پروژه‌های زیرساختی در بخش‌های حمل و نقل، ارتباطات و انرژی افغانستان نیز در برنامه موضوعات این نشست قرار خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: این کنفرانس شامل حدود 100 هیات بین‌المللی از جمله از روسیه، کشورهای آسیای مرکزی، اتحادیه اروپا، چین، پاکستان، آمریکا، ترکیه، سازمان ملل، و نمایندگانی از موسسات مالی بین‌المللی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها