کد خبر: 565212
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۵:۵۹:۱۲
| |

وزارت خارجه اوکراین:

مجارستان پروپاگاندای روسیه را ترویج می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین به اظهارات نخست‌وزیر مجارستان مبنی بر بی‌اثر بودن تحریم‌های غرب علیه روسیه واکنش نشان داد و آن را «مصداق بارز پروپاگاندای روسیه» دانست.

مجارستان پروپاگاندای روسیه را ترویج می‌کند
کد خبر: 565212
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۵:۵۹:۱۲

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان روز شنبه گفت، تحریم مسکو و کمک مالی و تسلیحاتی به کی‌یف عملا ناتو و اتحادیه اروپا را به طرفین مناقشه تبدیل کرده و نتیجه مثبتی نداشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در صفحه فیسبوک خود نوشت، این ایده که «تحریم‌ها روسیه را متزلزل نکرده» نشان‌دهنده «مثال بارزی از پروپاگاندای روسیه» است.

این سخنگو مدعی شد که تحریم‌ها موثر واقع شده و توانایی‌های ارتش روسیه را «به میزان چشمگیری کاهش داده‌اند» و همچنین کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین کمک کرده تا جان شهروندانش را نجات دهد.

او گفت، اگر تحریم‌ها و کمک‌های تسلیحاتی موثر نبود، کرملین از منابعی «دیوانه‌وار» برای متوقف کردن آن‌ها استفاده نمی‌کرد. مسکو نسبت به کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین هشدار داده و اعلام کرده است که این کمک‌ها مانع دستیابی روسیه به اهداف نظامی‌اش نخواهد بود، اما تلفات را افزایش خواهد داد. مقامات روسیه همچنین اشاره کرده‌اند که اثر منفی تحریم‌ها به کشورهای تحریم‌کننده نیز برخواهد گشت.

اوربان روز شنبه در رومانی گفت، مناقشه اوکراین ممکن است به برتری غرب پایان داده و یک «نظم جهانی چند قطبی» ایجاد کند. این رهبر مجارستانی استدلال کرد که غرب باید یک «استراتژی جدید» اتخاذ کند.

نیکولنکو تصدیق کرد که اروپا دچار بحران اقتصادی شده است، اما دلیل این بحران را نه تحریم‌های غرب علیه مسکو، بلکه «جنگ ترکیبی روسیه» دانست. در مقابل، روسیه استفاده از محموله‌های انرژی به عنوان سلاح سیاسی را قاطعانه رد می‌کند.

این مقام اوکراینی گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه «تا زمانی که نظم اروپا را که بر ارزش‌های دموکراتیک استوار است، نابود نکند، متوقف نخواهد شد» و بر ضرورت «اقدام قاطع و مشترک» تاکید کرد.

نیکولنکو در اشاره به ادعای اوربان مبنی بر اینکه اوکراین به دلیل «اختلاف و ناهماهنگی» سربازانش نمی‌تواند پیروز جنگ باشد، گفت: ما در کنار هم قطعا روسیه را شکست خواهیم داد، حتی به رغم نگرانی رئیس دولت مجارستان نسبت به برتری نابرابر ارتش روسیه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها