کد خبر: 564690
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۱۱:۳۹:۰۶
| |

امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان:

اوضاع در افغانستان از این هم بدتر خواهد شد/اوضاع افغانستان منجر به تغییرات ژئوپلیتیکی در توازن قدرت در کل اوراسیا خواهد شد

رئیس‌جمهوری تاجیکستان در نشست مشورتی سران کشورهای آسیای میانه گفت: «بر اساس پیش بینی های ما، اوضاع در افغانستان از این هم بدتر خواهد شد.

اوضاع در افغانستان از این هم بدتر خواهد شد/اوضاع افغانستان منجر به تغییرات ژئوپلیتیکی در توازن قدرت در کل اوراسیا خواهد شد
کد خبر: 564690
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۱۱:۳۹:۰۶

امامعلی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان در نشست مشورتی سران کشورهای آسیای میانه گفت: «بر اساس پیش بینی های ما، اوضاع در افغانستان از این هم بدتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسیاپلاس تاجیکستان، امامعلی رحمان در  نشست مشورتی سران کشورهای آسیای میانه در شهر «چولپون اوتا «قرقیزستان تصریح کرد: وضعیت در افغانستان روند رو به وخامت بیشتری دارد و این رویدادها نه تنها بر آسیای مرکزی می تواند تأثیر منفی داشته باشد  بلکه منجر به تغییرات ژئوپلیتیکی در توازن و قدرت در کل منطقه اوراسیا خواهد شد.

وی گفت: رهبری طالبان هیچ اقدامی برای متقاعد کردن جامعه جهانی و مردم افغانستان در مورد مشروعیت حکومت خود، توانایی کنترل اوضاع در کشور و تضمین امنیت شهروندان و همچنین حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی نوظهور اتخاذ نکرده است.  

رئیس جمهوری تاجیکستان افزود: در مقابل، برخلاف وعده‌ها، طالبان با مشارکت گسترده همه نیروهای سیاسی و قومی به هر طریق ممکن از ایجاد دوات فراگیر جلوگیری خواهند کرد.»

امامعلی رحمان معتقد است که دولت طالبان به شکل کنونی قادر به حل مسائل مدیریتی کشور نیست.  وی اضافه کرد: «در عین حال، طالبان یک سیاست تهاجمی تبعیض آمیز علیه گروه های قومی مختلف و محافظه کاری شدید مذهبی را آغاز کرده اند».

امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان در چهارمین نشست مشورتی رهبران آسیای مرکزی در چولپون‌اوتا تصریح کرد: آخرین رویدادها در آسیای مرکزی حاکی از این است که نیروهای مختلف همچنان برای بی‌ثبات کردن اوضاع در منطقه برنامه‌ریزی می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها