هیلی:

دولت بعدی در آمریکا هر توافقی با ایران را پاره خواهد کرد

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل گفت، رئیس جمهور بعدی آمریکا، هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را پاره خواهد کرد.

دولت بعدی در آمریکا هر توافقی با ایران را پاره خواهد کرد
کد خبر: 564507
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۸:۲۲:۳۹

«نیکی هیلی» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» گفت، دولت بعدی کشورش، هرگونه توافق دولت فعلی با ایران را پاره خواهد کرد.

​به گزارش فارس،‌ به نوشته وبگاه شبکه «فاکس نیوز» هیلی در سخنرانی نشست «مسیحیان متحد برای اسرائیل» گفت: «عدم توافق بهتر از توافق بد است و اگر این رئیس جمهور هرگونه توافقی را امضا کند به شما قول می‌دهم که رئیس جمهور بعدی آن را در روز اول حضورش پاره خواهد کرد».

این مقام سابق جمهوری‌خواه ادعا کرد: «متأسفانه آمریکا به صورت ناخواسته در حال کمک به ایران در رسیدن به دیدگاه شرورانه آن است. رئیس جمهور ما برای برگشتن به توافق هسته‌ای با ایران مستأصل است».

نماینده دولت ترامپ در سازمان ملل درباره بایدن افزود، او به طور روشن بیان کرده هر کاری می‌کند که ایران توافق را امضا کند.

او همچنین از دولت بایدن به دلیل آنکه به زعم او به دولت روسیه اجازه داده رهبری مذاکرات هسته‌ای را در اختیار بگیرد انتقاد کرد.

هیلی گفت: «ما اجازه می‌دهیم یکی از دشمنانمان با یکی دیگر از آن‌ها پشت درهای بسته مذاکره کنند و قرار است که باور کنیم هرچه در آنجا به توافق می‌رسند برای ما و اسرائیل خوب است؟ چقدر باید ساده‌لوح باشید؟ آمریکا باهوش‌تر از این است».

این مقام سابق آمریکایی گفت، نحوه خروج آمریکایی‌ها از افغانستان به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه این شجاعت را داد که به اوکراین حمله کند و کشورهای دیگری مانند چین و ایران نیز بدون نگرانی از عواقب، دست به اقداماتی بزنند.

وی در ادامه اظهاراتش بیان داشت: «رهبران ایران فکر می‌کنند که می‌توانند به اسرائیل حمله کرده و کارشان بدون پاسخ بماند و رهبر جهان آزاد کاری نخواهد کرد که نظر آن‌ها را عوض کند».

هیلی افزود، بایدن در سفر به فلسطین اشغالی گفت آخرین گزینه آمریکا در برابر ایران گزینه نظامی است و کاری کرد که آمریکا ضعیف به نظر برسد و این درحالی است که در ایران مرگ بر آمریکا و اسرائیل می‌گویند.

 نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت: «آمریکا همیشه باید با قدرت صحبت کند. در حال حاضر متحدان به ما اعتماد نداشته و دشمنان نیز از ما نمی‌ترسند».

علی‌رغم آن که دولت بایدن بارها خروج ترامپ از برجام را یک اشتباه تلقی کرده‌اند و مدعی هستند که قصد دارند به توافق هسته‌ای ایران بازگردند اما رسماً اقدام ملموسی در این راستا انجام نمی‌دهند و از تریبون‌ها مختلف برای مسئول شناختن ایران برای عدم پیشرفت مذاکرات استفاده می‌کنند.

با این حال مقامات جمهوری اسلامی ایران تأکید دارند که تهران از توافق هسته‌ای خارج نشده بلکه واشنگتن است که ابتدا باید خروج خود از برجام را جبران کند، اما مسئولان آمریکایی همچنان به ادعای خود مبنی بر لزوم بازگشت ایران به پایبندی به توافق اصرار دارند.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور ارتباطات راهبردی در نشست خبری اخیرش و در تلاش برای تأکید بر اینکه دولت فعلی هم مانند دولت سابق جمهوری‌خواه مواضع تندی در برابر ایران دارد گفت: «وقتی که آن‌ها (ایران) چرخش سانتریفیوژهای خود را متوقف کنند و به پایبندی برگردند و به شدیدترین و سخت‌ترین نظارت در مقایسه با در هر توافقی که تا به حال در این زمینه صورت گرفته برگردند، مشمول برداشته شدن تحریم‌ها می‌شوند و فضای تنفس اقتصادی پیدا می‌کنند و کارهایی در بازار نفت انجام دهند».

این مقام کاخ سفید با تکرار ادعاها علیه ایران گفت: «البته این اقدام همه مشکلات را حل نخواهد کرد. اگر آن‌ها به پایبندی برگشته و نظارت‌ها را بپذیرند مشکلات مبرم‌تر حل می‌شود ولی لزوماً مشکل توسعه موشک‌های بالستیک که مدام در حال تقویت هستند و حمایت آن‌ها از شبکه‌های تروریستی حل نخواهد شد. مشکلات برای امنیت دریانوردی در خلیج [فارس] حل نمی‌شود. بنابراین باید همچنان بر تمام این مسائل متمرکز باشیم و به همین دلیل سفر رئیس جمهور [آمریکا] بسیار مهم بود».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها