حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران:

ایران از مسیر دیپلماسی و میز مذاکره فاصله نخواهد گرفت/ جمهوری اسلامی هیچ‌گاه پنجره دیپلماسی را نخواهد بست

وزیر خارجه ایران در اولین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در سنندج گفت: جمهوری اسلامی ایران از مسیر دیپلماسی، منطق مذاکراتی و میز مذاکره فاصله نخواهد گرفت و مذاکرات منطقی و عزتمند را مسیر درستی برای رسیدن به توافق می‌دانیم.

ایران از مسیر دیپلماسی و میز مذاکره فاصله نخواهد گرفت/ جمهوری اسلامی هیچ‌گاه پنجره دیپلماسی را نخواهد بست
کد خبر: 564384
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۰:۰۶:۵۶

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در اولین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در سنندج گفت: جمهوری اسلامی ایران از مسیر دیپلماسی، منطق مذاکراتی و میز مذاکره فاصله نخواهد گرفت و مذاکرات منطقی و عزتمند را مسیر درستی برای رسیدن به توافق می‌دانیم.

به گزارش فارس، او افزود: طرف آمریکایی بارها اعلام کرده که به دلیل مشکلات داخلی خود قادر نیست چیزی بیش از آنچه تاکنون در میز مذاکرات درباره آن گفتگو شده را بپذیرد و متعهد شود.

امیرعبداللهیان گفت: برای ما در دولت جدید این مسئله مهم و حائز اهمیت است که بتوانیم از مزایای کامل اقتصادی توافق هسته ای بهره مند شویم و خطوط قرمز ما به طور کامل در آن رعایت شود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما تنها طرفی بوده ایم که به برجام پایبند بوده ایم. ما متعهدترین طرف بوده و هستیم و از یک توافق خوب و پایدار استقبال می کنیم و برای رسیدن به چنین توافقی تا لغو تحریم ها به تلاش های خود از مسیر دیپلماسی ادامه خواهیم داد. جمهوری اسلامی ایرانی هیچ گاه پنجره دیپلماسی را نخواهد بست. در میز مذاکره با منطق و استدلال قوی و با نگاه به واقعیات حضور می یابیم. از طرف آمریکایی هم بارها خواسته ایم واقع بینانه در مسیر مذاکرات غیرمستقیم عمل کنند تا توافق دست یافتنی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها