کد خبر: 564287
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۹:۴۰:۱۹
| |

هشدار کرونایی سازمان جهانی بهداشت

پاییز و زمستان چالشی پیش روست

سازمان جهانی بهداشت نسبت به یک پاییز و زمستان «چالش‌ برانگیز» در قاره اروپا در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به کرونا هشدار داد.

پاییز و زمستان چالشی پیش روست
کد خبر: 564287
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۹:۴۰:۱۹

دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت عصر سه شنبه به وقت تهران نسبت به یک پاییز و زمستان «چالش‌ برانگیز» به ویژه در قاره اروپا در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به کرونا هشدار داد.

​به گزارش فارس، به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «هانس کلوگ» مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا در مصاحبه‌ای گفت: «سال گذشته، من در مورد شیوع موج جدیدی از کووید-19 در سراسر منطقه صحبت کردم که در نتیجه گسترش واریانت دلتا پس از رفع محدودیت‌ها و افزایش تعاملات اجتماعی ایجاد شده بود. اکنون کاملاً واضح است که ما در وضعیتی مشابه تابستان گذشته هستیم  فقط این بار موج شیوع کووید-۱۹ در نتیجه زیرسویه‌های واریانت اومیکرون است.»

وی افزود که افزایش سریع ابتلا همراه با کاهش نظارت‌ها موجب شد تا سازمان جهانی بهداشت پاییز و زمستان چالش برانگیز را در اروپا پیش بینی کند.

کلوگ گفت: «منتظر شدن تا پاییز برای عمل کردن خیلی دیر است. »

وی افزود که  شمار عفونت‌های جدید در منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت - 53 کشور و منطقه از جمله چند مورد در آسیای مرکزی - در ۶ هفته گذشته سه برابر شده است. این منطقه طی هفت روز گذشته ۲ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۷۳۴ مورد را ثبت کرده است.

کلوگ گفت: «با این حال، از آنجایی که شمار ابتلا در گروه‌های مسن‌تر همچنان در حال افزایش است، اروپا همچنان شاهد مرگ نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در هفته بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ است.»

هفته گذشته، سازمان جهانی بهداشت اروپا تزریق دوم واکسن کووید را برای افراد بالای ۶۰ سال توصیه کرد.اتحادیه اروپا پیش از این تنها به افراد بالای ۸۰ سال توصیه کرده بود که این دوز یادآور واکسن را بزنند.

آمریکا با بیش از ۹۰ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای گرفتار  این بیماری قرار دارد و هند در رتبه دوم  و  برزیل در رتبه سوم جهان قرار دارند.  در قاره اروپا، فرانسه وضعیت نامناسبی را از  نظر ابتلا دارد. کشور آلمان با ثبت ۱۶۵ فوتی از این حیث در رتبه نخست جای دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها